HomePod kończy dwa lata, ale czy sam się kończy?
Właśnie minęły dwa lata odkąd HomePod trafił do sprzedaży i ponad 2,5 roku od jego pierwszej zapowiedzi. U nas produkt ten wciąż jest egzotyczny i trudno się temu dziwić. Także Apple jakoś przestał się nim szczególnie obchodzić. Tymczasem jego potencjał jest spory, przy czym HomePod musi doczekać się rodzeństwa.
Wyceniany początkowo na 349 USD HomePod nie był i nie jest wielkim hitem. Przede wszystkim Apple opóźniło jego premierę. Nie trafił do sklepów przed świętami, kiedy mógł stać się świetnym prezentem. HomePod stał się nieco bardziej atrakcyjny gdy zaczął pojawiać się taniej za 299 USD i mniej. Ten kto ma HomePoda ten powinien być zadowolony, to naprawdę rewelacyjny głośnik. Sam jestem jego użytkownikiem od roku i świetnie sprawdza się w sypialni jako głośnik i asystent do obsługi HomeKita. Natomiast Siri niestety jest bezużyteczna w każdym innym wymiarze, zwłaszcza w Polsce i to jest spory ból HomePoda. Siri musi zostać udoskonalona, być skuteczniejsza od swoich rywali, być zawsze użyteczna. A w naszych warunkach przemówić po polsku.
Jednak problemem HomePoda przede wszystkim jest fakt, że koncept ten nie jest rozwijany tak jak robi to Sonos czy Amazon. Apple chcąc wyprzeć Alexa i Google Asystenta z naszych domów, musi wykazać się powiększeniem rodziny smart głośników. Soundbar (z wbudowanym tvOS) i opcją dwóch HomePodów z tyłu wspierający Dolby Atmos – poproszę. Poproszę też mniejszy głośnik do kuchni czy innego pomieszczenia. Przydałby się też wariant odpowiadający Sonos Move – przenośny, wodoodporny, ale Apple mogłoby iść o krok dalej i wrzucić do niego kartę e-sim. To by był gamechanger w świecie głośników przenośnych.
W rzeczywistości o HomePodzie Apple przypomniało sobie na chwile podczas WWDC. W sklepach Apple głośnik ten jest zupełnie nie promowany, pudełka leżą na dolnych półkach. U partnerów można go zdobyć w atrakcyjnych cenach. Jedyny znak, że HomePod żyje, to jego debiut w Indiach. Na razie wydaje się, że Apple nie ma na niego pomysłu i to jest smutna wiadomość. Zwłaszcza, że rynek domowego audio dynamicznie rośnie, rynek soundbarów również. Rok do roku są to wzrosty, w zależności od kraju, od kilkudziesięciu do nawet kilkuset procent.
Sto lat HomePodzie. Obyś doczekał się rodzeństwa i przemówił po polsku.