Adobe udostępnia Digital Publishing Suite w wersji Enterprise
Adobe poinformowało o wprowadzeniu na rynek wersji Enterprise Edition oprogramowania Adobe Digital Publishing Suite — zestawu gotowych usług udostępnianych w hostingu oraz technologii przeglądania, które umożliwiają tworzenie, dystrybucję, sprzedaż i analizę magazynów, gazet i innych publikacji cyfrowych. Publikacje te są przeznaczone do czytania na iPadach, oraz tabletach Android, takich jak Motorola Xoom i Samsung Galaxy Tab, a także tabletach RIM PlayBook. Enterprise Edition umożliwia dużym wydawnictwom wdrażanie własnych rozwiązań do publikowania na tabletach bez zakłócania dotychczasowych procesów i infrastruktury. Adobe Digital Publishing Suite będzie obsługuje subskrypcje magazynów i gazet w serwisach Apple App Store i Google One Pass.
Na bazie wersji beta tego pakietu, powstało wiele magazynów dostępnych w App Store – np. Wired, czy w Polsce magazyn Brief.
Poniżej możecie przeczytać wybrane fragmenty z informacji prasowej w której zawarte są najważniejsze informacje o pakiecie:
(…)Digital Publishing Suite Enterprise Edition umożliwia wydawnictwom na całym świecie wdrażanie zindywidualizowanych rozwiązań publikacyjnych w oparciu o narzędzia Adobe Creative Suite 5, które są ściśle zintegrowane z pakietem Adobe Online Marketing Suite, dotychczasowymi platformami wydawniczymi zaplecza i systemami subskrypcji innych dostawców. Bogaty zestaw usług klasy korporacyjnej umożliwia wydawnictwom ekonomiczne tworzenie atrakcyjnych wizualnie treści cyfrowych i dystrybuowanie ich na wielu różnych tabletach, optymalizowanie działalności biznesowej z wykorzystaniem analiz edytorskich i efektywności reklam oraz stosowanie elastycznych modeli handlowych. Wydawcy mogą publikować wersje elektroniczne w swoich serwisach internetowych oraz za pośrednictwem dostawców treści lub serwisów obsługujących urządzenia mobilne, takich jak Apple App Store i Android™ Market.
Wersja Enterprise Edition pakietu Adobe Digital Publishing Suite jest przeznaczona dla dużych wydawców. Jest już wykorzystywana przez największe światowe wydawnictwa — takie jak Bonnier, Condé Nast, Globo Media Group, Martha Stewart Living Omnimedia i National Geographic — do udostępniania na tabletach swoich najbardziej znaczących tytułów.
(…)Wersja Enterprise Edition oprogramowania Digital Publishing Suite zawiera wiele usług i funkcji udostępnianych w hostingu wydawcom na całym świecie. Są to:
- usługi dystrybucji (Distribution Service), które umożliwiają przechowywanie publikacji elektronicznych oraz udostępnianie ich na wielu różnych urządzeniach z systemami Android, iOS i RIM QNX;
- usługi analityczne (Analytics Service), które pozwalają analizować i optymalizować treść publikacji i reklam
- z wykorzystaniem dostarczanych raportów lub przez konto Adobe SiteCatalyst, co umożliwia zwiększenie zakresu oraz szczegółowości raportów i analiz;
- usługi tworzenia przeglądarek (Viewer Builder Service), które umożliwiają podgląd, testowanie i tworzenie przeglądarek oznaczonych marką i podpisem wydawcy;
- usługi handlu elektronicznego (E-commerce Service) umożliwiające sprzedaż publikacji za pośrednictwem serwisów obsługujących urządzenia mobilne, takich jak Apple App Store i Android Market, oraz cyfrowych kanałów sprzedaży detalicznej i przez bezpośrednie subskrypcje u wydawców;
- usługa Folio Producer Service, która umożliwia wysyłanie treści bezpośrednio z oprogramowania Adobe InDesign CS5, co pozwala organizować i tworzyć publikacje cyfrowe przygotowane do produkcji.
Digital Publishing Suite pozwala bezpośrednio uwzględniać uprawnienia odbiorców dzięki nowatorskiej integracji z największymi firmami prowadzącymi subskrypcję. Umożliwia to wydawcom wykorzystywanie dotychczasowych kont odbiorców publikacji drukowanych, zwiększenie liczby subskrypcji cyfrowych, oferowanie pakietów publikacji drukowanych i elektronicznych oraz zwiększenie opłacalności dzięki wzrostowi sprzedaży różnych tytułów.
Pakiet Digital Publishing Suite jest ściśle zintegrowany z oprogramowaniem Creative Suite 5, co pozwala projektantom wykorzystywać standardowe układy stron i tworzyć atrakcyjne, angażujące treści cyfrowe z wyższym poziomem interaktywności. Agencje reklamowe i projektowe mogą wykorzystywać Creative Suite do bezproblemowej integracji reklam z publikacjami wysyłanymi na tablety przez Digital Publishing Suite. Wieloplatformowe przeglądarki umożliwiają dystrybucję treści do wielu tabletów z różnymi systemami operacyjnymi (obecnie dostępne są wersje na tablety z systemami iOS i Adobe AIR for Android, wkrótce będzie także dostępna wersja na RIM Playbook). Pozwala to wydawnictwom zwiększyć zasięg swoich publikacji elektronicznych i pozyskiwać nowych subskrybentów. Ponadto niezależni projektanci i różni dostawcy systemów wydawniczych mogą rozszerzać Digital Publishing Suite w celu zautomatyzowania tworzenia plików .folio (wcześniejsza nazwa: .issue) i usprawnienia procesu publikowania na tabletach.
Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.adobe.com/products/digitalpublishingsuite