MicroLED od Sony trafi w tym roku do sprzedaży – wnętrza z tym ekranem będą wyglądać niesamowicie
Rok 2021 to początek ofensywy technologii MicroLED. To jeszcze nie są produkty, które trafią na masowy rynek, ale wreszcie w pełni rusza ich sprzedaż. Gdy Samsung zapowiadał pierwsze telewizory MicroLED, Sony Professional ogłosiło start sprzedaży modułowego systemu MicroLED.
Ekrany Crystal LED, czyli MicroLED od Sony, prezentowane były już wielokrotnie. Sony od dłuższego czasu prezentowało je na targach ISE dla profesjonalistów z branży wideo. Teraz przy okazji wirtualnych targów CES firma zapowiedziała oficjalną sprzedaż takowych ekranów. Dwa warianty modułowych ekranów MicroLED tego lata trafią do sprzedaży.
Nie będą to jednak telewizory jak w przypadku koreańskiego konkurenta, a właśnie modułowe ekrany do użytku komercyjnego. Można je będzie zastosować w ekskluzywnych domowych salach kinowych wszak oferować będą jasność nawet 1800 nitów. Jednak główne założenie to hotele, biurowce, centra handlowe, lotniska i wszelkie inne miejsca, gdzie olbrzymi ekran ma robić piorunujące wrażenie i świadczyć o prestiżu miejsca.
Dla nas to jednak znak, że MicroLED wychodzi z fazy laboratoryjnej i wchodzi w obszar komercjalizacji. W kolejnych latach należy spodziewać się dynamicznego rozwoju tej technologii za sprawą szerokiej konkurencji, tańszej produkcji. Technologia MicroLED się rozpędza i w kolejnych latach powinno być bardzo ciekawie.