Polacy coraz chętniej wybierają duże telewizory – ten model jest najpopularniejszy
Według danych firmy badawczej GfK Polacy coraz częściej decydują się na modele o przekątnej 65 cali, co potwierdza rosnące zapotrzebowanie na większe rozmiary ekranów. Powody do dumy ma też marka Samsung. Według badań GfK w czerwcu bieżącego roku wśród 10 najchętniej kupowanych telewizorów, aż 5 stanowiły modele firmy Samsung.
Najczęściej wybieranym telewizorem w Polsce w tym okresie był model QLED Q77B w rozmiarze 65 cali. To telewizor, który jest uniwersalnym wyborem zarówno dla miłośników filmów, sportu, jak i wirtualnych rozgrywek. Sprzęt wyposażony jest w szybki procesor, korzystający z wyuczonych maszynowo algorytmów, które poprawiają jakość obrazu i dbają o lepszą jakość skalowania do rozdzielczości 4K obrazów dostarczanych sygnałem o niższej rozdzielczości.
Co ważne, widzowie coraz chętniej wybierają większe przekątne ekranu. Jeszcze nie tak dawno temu, to ekrany o wielkości 55” cieszyły się największą popularnością wśród kupujących. Obecnie, według danych firmy badawczej GfK wśród dwudziestu najchętniej kupowanych telewizorów w czerwcu b.r. aż 25% stanowiły modele o przekątnej ekranu 65 cali, a wśród nich aż cztery były modelami firmy Samsung. Tym samym 65-calowe ekrany dogoniły popularnością 55-tki (również 25% udziału w badaniu).
Z kolei według wewnętrznych danych firmy Samsung w pierwszym półroczu 2023 roku wśród najchętniej kupowanych telewizorów Samsung w ujęciu wartościowym dwa pierwsze miejsca stanowiły modele o przekątnej 65 cali: OLED Samsung S95B i wspomniany Samsung QLED Q77B.
Wszystko wskazuje na to, że popyt na większe ekrany będzie się umacniał. Według danych firmy Samsung od 2018 roku jest on już znaczący i wynosi w tej grupie produktowej powyżej 6%. Wzrost popularności telewizorów z większymi ekranami jest ściśle związany z ich wyższą rozdzielczością (4K), dostępem do Internetu i coraz lepszymi technologiami poprawiającymi wrażenia z oglądania.
Doskonałym potwierdzeniem tego trendu jest też prognoza firmy badawczej Omdia, z której wynika że będziemy wybierali coraz większe telewizory, a cykl ich wymiany skróci się z 6-7 do 4-5 lat. To nieodwracalny trend, bo odbiorcy końcowi nie wrócą do mniejszych rozmiarów – uważa David Hsieh, starszy dyrektor w dziale badawczym firmy Omdia.