Wyszukiwarka lotów Kiwi.com z nową funkcją blokady ceny
Mnóstwo podróżników korzysta z serwisów travel-tech, by znaleźć niższe ceny biletów. Jeden z tych serwisów – Kiwi.com – wprowadził właśnie interesującą funkcję.
Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów, wprowadziła dla klientów nową funkcję – Price Lock/Blokada Ceny. Umożliwia ona zamrożenie ceny interesującego nas biletu lotniczego na 72 godziny, bez konieczności natychmiastowej płatności. Dotychczas, gdy podróżnikom udało się znaleźć wyjątkowo korzystną ofertę, decyzję trzeba było podjąć szybko. Teraz mamy więcej czasu na zastanowienie.
Nie jest tajemnicą, że linie lotnicze zazwyczaj stosują dynamiczne ceny, zmieniając taryfy w zależności od popytu i dostępności, aby zoptymalizować zyski. Przez to klienci w ciągu zaledwie jednego tygodnia często muszą zapłacić o 30% więcej. W szczycie sezonu ceny biletów w potrafią wzrosnąć nawet o 50% w porównaniu do okresów pozaszczytowych. Najbardziej znaczące podwyżki obserwuje się zazwyczaj na 14 dni przed planowaną podróżą. Blokada cen ma według Kiwi.com zapewnić podróżującym przewagę — blokowanie bieżących cen, omijanie zaskakujących skoków cen i zapewnianie spokojnego procesu decyzyjnego.
Blokada ceny będzie szczególnie korzystna dla podróżujących, którzy chcą skorzystać z atrakcyjnej oferty linii lotniczych, ale mogą potrzebować dodatkowego czasu na podjęcie decyzji. Usługa Price Lock blokuje cenę biletu dla klienta na trzy doby (72 godziny). Jeżeli cena wzrośnie w ciągu kolejnych 72 godzin, klient zapłaci tę kwotę, którą sobie zamroził. Dodatkowo, w przypadku, jeśli cena jeszcze bardziej spadnie, klient zawsze zapłaci niższą cenę, niezależnie od Blokady Cenowej.
Wstępne dane Kiwi.com, tuż po uruchomieniu usługi pokazują, że ponad połowa klientów (56,6%) decydujących się na Blokadę Ceny kontynuuje rezerwację po pierwotnie ustalonej cenie. Jak wyjaśnia Michal Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich w Kiwi.com: „Blokada ceny jest naszą odpowiedzią na niepokój, jaki towarzyszy podróżującym w trakcie rezerwacji lotów. Daje naszym klientom ten kluczowy czas na przemyślenie zakupu i dopracowanie szczegółów. Dzięki zamrożeniu taryf na 72 godziny, nasi klienci oszczędzają średnio 24 euro. W Kiwi.com usuwanie barier w podróży zawsze było naszą misją.”
W jaki sposób można skorzystać z nowej funkcji w serwisie Kiwi.com? Każdy, kto chce zablokować cenę biletu lotniczego na konkretną podróż, musi wpłacić kaucję w wysokości 10% ceny biletu. Jeżeli cena za bilet wzrośnie (do maksymalnej kwoty 200 euro) przed wygaśnięciem blokady, pasażer nadal zapłaci niższą kwotę, którą wcześniej zablokował. W przypadku dalszego spadku ceny, klient, który zamroził wyższą stawkę zapłaci za bilet zgodnie z nową, niższą stawką. Uwaga, funkcja blokady ceny dotyczy wyłącznie ceny samego biletu lotniczego. Wynika to z różnych zasad stosowanych przez linie lotnicze, dotyczących usług dodatkowych, takich jak ubezpieczenie podróży czy opłaty bagażowe. Tych cen, serwis Kiwi.com nie może zagwarantować.