Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Samsung SmartThings odnajdzie… samochód.

Samsung SmartThings odnajdzie… samochód.

0
Dodane: 3 miesiące temu

Kia, Hyundai Motor i Samsung Electronics łączą siły, aby poprawić jakość doświadczeń użytkowników z samochodami typu SDV.

Sojusz pomiędzy trzema południowokoreańskimi markami na zapewnić zupełnie nowe doświadczenie usług mobilności, pomiędzy samochodami a smartfonami.

Kia i Hyundai Motor we współpracy z firmą 42dot opracują system multimedialny nowej generacji o otwartym ekosystemie, zorientowany na łatwość obsługi przez użytkowników. Umowa ma też na celu poprawę kompatybilności systemu multimedialnego nowej generacji, opracowanego przez markę Kia i Hyundai Motor, z platformą SmartThings firmy Samsung.

Auto tygodnia #32 – Kia Sportage HEV Business Line

Kia Corporation ogłosiła strategiczne partnerstwo technologiczne z Samsung Electronics w celu zwiększenia integracji między samochodami definiowanymi przez oprogramowanie (SDV) a smartfonami. Celem tego partnerstwa jest zapewnienie wiodącej pozycji w dziedzinie usług mobilności.

Kia przygotowuje się na erę samochodów typu SDV (Software Defined Vehicle), przewidując różnorodność oferowanych usług. W tym celu firma pracuje nad systemem multimedialnym nowej generacji i nad otwartym ekosystemem mobilności, we współpracy z globalnym centrum oprogramowania Hyundai Motor Group i firmą 42dot. Rozwój ten ma na celu stworzenie przyjaznego użytkownikowi nowoczesnego systemu obsługi pojazdu, jednocześnie zwiększając kompatybilność systemu multimedialnego, który ma zostać zaprezentowany w 2026 roku, z innymi platformami.

„Naszym celem jest wzbogacenie doświadczeń klientów Hyundai Motor i Kia w zakresie mobilności poprzez oferowanie spersonalizowanych usług, które wykraczają poza transport, płynnie integrujących samochody ze smartfonami” – mówi Chang Song, prezes i szef działu Hyundai Motor Group Advanced Vehicle Platform (AVP).

W wyniku umowy Kia opracuje technologię organicznego łączenia pojazdów typu SDV ze smartfonami przy użyciu platformy „SmartThings” firmy Samsung Electronics. Poprzez integrację z globalną platformą Internetu rzeczy (Internet of Things – IoT) mają na celu wzbogacenie doświadczeń klientów w zakresie mobilności, płynnie łącząc użytkowanie samochodu ze smartfonami i przyspieszając przejście na prawdziwe pojazdy typu SDV.

„Dzięki naszej współpracy z Kia i Hyundai klienci doświadczą wygody „SmartThings” nie tylko w domu, ale także w swoich samochodach” – mówi Paul (Kyungwhoon) Cheun, prezes, dyrektor techniczny DX Division w Samsung Electronics i szef Samsung Research. „Będziemy nadal rozwijać platformę „SmartThings”, oferując nową jakość życia i nowe możliwości jeszcze większej liczbie klientów”.

Dzięki nowemu rodzajowi łączności samochodu ze smartfonem Kia i Samsung Electronics wprowadzą usługę weryfikacji lokalizacji samochodu. Zostanie ona rozszerzona i udoskonalona poprzez integrację z platformą „SmartThings Find”, która oferuje usługę śledzenia lokalizacji auta na świecie. Usługa jest dostępna za pośrednictwem sieci „crowdsourcingowej”, na którą składają się setki milionów urządzeń Samsung Galaxy, które wykorzystują technologię Bluetooth Low Energy (BLE) do zgłaszania swojej lokalizacji, bez ograniczeń związanych z zasięgiem sieci komórkowej. Łatwo zauważyć, że rozwiązanie to przypomina w działaniu funkcję Znajdź znaną z urządzeń Apple. Również i w tym przypadku do namierzenia zgubionego sprzętu wykorzystywana jest istniejąca sieć urządzeń Apple.

Nowa Kia EV3 – światowa premiera kompaktowego, elektrycznego SUV-a [Galeria]

Wracając do zapowiedzi koreańskiej marki. Klienci łatwo będą mogli sprawdzić lokalizację swojego samochodu przy pomocy aplikacji Connected Car Service w nieoczekiwanych sytuacjach, np. wtedy, gdy zapomną o miejscu zaparkowania samochodu lub w przypadku jego kradzieży. Nawet klienci Kia, których samochody nie są zarejestrowane w usłudze Connected Car Service, będą mogli sprawdzić lokalizację samochodu za pomocą aplikacji Samsung SmartThings.

Kia uprości również proces rejestracji nowych członków, łącząc konta użytkowników z Samsung Electronics. W przyszłości planuje też świadczyć usługi zoptymalizowane pod kątem stylu życia i gustów klientów, takie jak opieka zdrowotna, opieka nad zwierzętami i indywidualizacja wnętrza auta. Zamierza również kontynuować współpracę z Samsung Electronics w celu zapewnienia nowych doświadczeń w dziedzinie mobilności.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .