Apple wyjątkowo zaangażowało się w Super Bowl
Apple w tym roku bardzo aktywnie, ale też dość dyskretnie zaangażowało się w Super Bowl. Nikias Molina nazwał wręcz to zaangażowanie genialnym. Co zrobiło Apple?
W kwestii zaangażowania Apple w wielki finał ligi NFL, czyli Super Bowl, poinformował za pośrednictwem platformy X Nikias Molina:
Apple's Involvement in #SuperBowlLIX Was Discretely GENIUS 🤯‼
Here's What They Did. 👇🏼 pic.twitter.com/5d1QgDDloM
— Nikias Molina (@NikiasMolina) February 10, 2025
Oczywistym zaangażowaniem jest uczestnictwo CEO Apple, Tima Cooka w Super Bowl w Nowym Orleanie. Tim Cook uczestniczył również w lokalnych wydarzeniach i spotykał się z fanami, więcej na ten temat wkrótce w materiale Krzysztofa Kołacza.
W przerwie meczu z inicjatywy Apple odbył się sponsorski pokaz promujący usługę Apple Music z udziałem gwiazdy wieczoru Kendricka Lamara, artysty miesiąca w Apple Music. Korzystając z okazji Apple ogłosiło również interesującą (dla Amerykanów) ofertę Apple Music na koniec pokazu, chętni zapłacą za sześć miesięcy dostępu do usługi Apple Music jedynie 2,99 USD.
Kolejną akcją były prowadzone przez gwiazdy audycje na żywo prosto z Nowego Orleanu.
.@juviethegreat, @iamluckydaye, @EmmittSmith22, and more will be live on Apple Music Radio to discuss #SBLIX, New Orleans, and the #AppleMusicHalftime Show. Listen: https://t.co/CX18eUljNt pic.twitter.com/uzzDDtb0ax
— Apple Music (@AppleMusic) February 7, 2025
Nikias Molina zwrócił też uwagę, że Apple nie wciska na siłę konsumentom swoich produktów, lecz łączy swoje działania z wydarzeniami kulturalnymi, z twórcami muzyki, sportem, największym wydarzeniem roku w USA. Jak to ujmuje Nikias na końcu swojego wątku na X:
Znaczenie kulturowe = długoterminowa siła marki. Apple nie sprzedaje produktów; sprzedaje kulturową wiarygodność. W ten sposób marki przechodzą od firmy technologicznej do ikony stylu życia. Apple nie musi pokazywać iPhone’a na Super Bowl, ponieważ jest właścicielem kultury wokół niego. To jest długoterminowe budowanie marki w najlepszym wydaniu.