Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Assassin’s Creed Shadows trafia na Maca (i na iPady z układami z serii M)

Assassin’s Creed Shadows trafia na Maca (i na iPady z układami z serii M)

0
Dodane: 1 tydzień temu

Ubisoft przygotowuje wydanie Assassin’s Creed Shadows. Nas cieszy przede wszystkim fakt, że gra zadebiutuje na Maca tego samego dnia, w którym pojawi się wersja PC i na konsole.

Assassin's Creed Shadows

Akcja Assassin’s Creed Shadows rozgrywa się w feudalnej Japonii XVI wieku, bogatym i eleganckim okresie, na który od dawna czekali fani serii, jak i członkowie zespołu Ubisoft. Wprowadza parę zaciekłych protagonistów: Yasuke, potężnego wojownika, i Naoe, zwinną zabójczynię shinobi. Oboje stworzeni z dbałością o historyczną dokładność. Świat gry ponoć wydaje się żywy dzięki ciągle zmieniającej się dynamice, która jest widoczna we wszystkim, od zmieniającej się pogody po zmieniające się pory roku i magiczną grę światła i cienia.

„Od dawna marzyłem o tym, aby przenieść grę na Maca” — mówi producent wykonawczy Ubisoftu Marc-Alexis Côté, który zadebiutował z grą na Maca podczas WWDC24 Keynote. „To niesamowite, że teraz mogę otworzyć MacBooka Pro i uzyskać taki poziom immersji”. Shadows trafi również na iPada z procesorami M-series.

Assassin's Creed Shadows

Côté nazywa Shadows „najbardziej ambitną” grą swojego zespołu. Tworząc rozległy świat gry, zespół deweloperski Ubisoftu wykorzystał szereg zaawansowanych technologii Mac: Metal 3 (współpracujący z silnikiem Anvil nowej generacji Ubisoftu), Apple Silicon oraz połączenie obsługi HDR i śledzenia promieni w czasie rzeczywistym na komputerach Mac z M3 i M4, co według Côtégo było „przełomowe” w tworzeniu immersji w grze.

„Widząc, jak te miliony linii kodu działają natywnie na komputerze Mac, odczuwałem uczucie, które trudno opisać” — mówi Côté. „Kiedy patrzysz na wydajność gry, krzywą, na której Apple jest z kolejnymi ulepszeniami układów M-series rok po roku, i na to, jak gra wygląda na ekranie HDR, myślisz sobie: „Czy to jest prawdziwe?”

Assassin's Creed Shadows

Assassin’s Creed Shadows to równowaga między stroną techniczną a kreatywną. Według byłego zastępcy dyrektora technicznego Mathieu Belangera możliwości Maca położyły podwaliny pod sukces techniczny.

„Architektura sprzętu jest tak dobrze wykonana, częściowo dzięki zunifikowanej pamięci między GPU i CPU. To sprawiło, że pomyśleliśmy, że przyszłość gier na tej platformie jest świetlana. Tak wiele rzeczy w robieniu tego na Macu było świetnych od razu po wyjęciu z pudełka”. Skomentował Belanger.

Assassin's Creed Shadows

Celem zespołu kreatywnego było nic innego, jak „sprawienie, by ten świat wydawał się żywy”, mówi Martin Bedard, 20-letni weteran Ubisoftu, który pełnił funkcję dyrektora ds. technologii gry (i jest bardzo dobry w graniu jako Naoe). „Zostajesz przeniesiony do momentu, który naprawdę istniał”, mówi. „Ta historia jest twoim placem zabaw”.

A piękno kryje w sobie ogromną moc, ponieważ biomy, pory roku, pogoda i oświetlenie gry są dynamicznymi kreacjami. Godzina zachodu słońca kąpie góry w miękkim fioletowym świetle; promienie słoneczne przebijają się przez liście i dachy świątyń. Prawie w każdym pokoju jest świeca, co oznacza, że ​​światło ciągle się zmienia. „Spójrz na chmury tutaj” — mówi Bedard, wskazując na ekran. „To nie jest renderowanie. To wszystko są symulacje chmur oparte na płynach”.

Assassin's Creed Shadows

Wstępne opisy twórców brzmią zachęcająco, nie możemy się doczekać już recenzji na łamach iMagazine. Jeżeli nie chcecie czekać na żadne recenzje, tylko sami zanurzyć się na swoich Macach w wirtualny, żywy świat feudalnej Japonii, już teraz możecie zamówić grę w przedsprzedaży w Mac App Store.

Ubisoft ogłosił Assassin’s Creed Mirage dla iPhone’ów 15 Pro i Pro Max oraz wybranych iPadów

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .