DJI wchodzi na salony. Producent dronów stworzył robota sprzątającego z nawigacją prosto z nieba
DJI, firma znana przede wszystkim ze swojego potencjału w produkcji dronów, po raz kolejny dywersyfikuje swoje portfolio i wchodzi w świat inteligentnego domu.
Producent zaprezentował nową linię robotów sprzątających o nazwie ROMO, których kluczowym atutem jest technologia żywcem przeniesiona z latających urządzeń firmy.
Największym wyróżnikiem robotów ROMO ma być ich system nawigacji. DJI zaadaptowało na potrzeby odkurzaczy swoją flagową technologię „wielokierunkowego wykrywania przeszkód”, która w dronach odpowiada za unikanie kolizji podczas filmowania.
System, który w powietrzu chroni sprzęt przed zderzeniem z gałęziami, na ziemi ma zapewnić bezbłędne omijanie mebli z precyzją mierzoną w milimetrach. To unikalne podejście, które ma dać produktom DJI przewagę nad konkurencją.
Specyfikacja techniczna również zapowiada się imponująco. Odkurzacze ROMO mają być wyposażone w dwa elastyczne ramiona czyszczące oraz oferować niezwykle wysoką moc ssania na poziomie 25 000 Pa. W zestawie znajdzie się także stacja dokująca, w której robot nie tylko się naładuje, ale również automatycznie opróżni i oczyści.
Całość ma być wspierana przez algorytmy uczenia maszynowego, które pomogą wyznaczyć optymalną trasę sprzątania i zidentyfikować miejsca wymagające dokładniejszej pracy. DJI zadbało również o system redukcji hałasu i możliwość sterowania głosowego.
Wejście na rynek odkurzaczy to kolejny krok w strategii dywersyfikacji DJI. Firma, znana głównie z dronów, z powodzeniem produkuje już gimbale, kamery sportowe, a nawet przenośne stacje zasilania i rowery elektryczne. Roboty sprzątające ROMO w pierwszej kolejności zadebiutują na rynku chińskim, a ich premiera na rynkach zagranicznych planowana jest w przyszłości.
DJI rzuca wyzwanie rynkowi kamer 360. Ten sprzęt ma zmienić zasady gry