Uszkodzone binarki w App Store – dramat developerów [uaktualniono]
Dwa dni temu Marco Arment zauważył problem – udostępnił nową wersję Instapaper (4.2.3) i chwilę później okazało się, że aplikacja wykrzacza się natychmiast po uruchomieniu. Marco dosyć szczegółowo opisuje swoje przykre doświadczenia w tym temacie u siebie na blogu. Problem nie leżał konkretnie w jego aplikacji, ale w App Store.
Problemy dotyczył znacznie większej ilości aplikacji, włączając w to dwie wersje Angry Birds oraz GoodReader. Niestety, jedynym rozwiązaniem takiego stanu rzeczy dla użytkowników, którzy pobrali “walnięte” wersje, jest ich skasowanie oraz ponowna reinstalacja. Nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek był z tego faktu zadowolony. Użytkownicy zresztą wyładowali swoją agresję oceniając aplikację. Oceniając całkowicie sprawny program, który gdzieś po drodze, pomiędzy App Store, a kupujący, został uszkodzony.
Na chwilę obecną, GoodReader for iPad zaliczył ocenę niedostateczną 66 razy, Instapaper trzydziestokrotnie, a Angry Birds Space HD Free 83 razy. Najgorzej z wymienionych przeze mnie oberwała wersja tej ostatniej na iPhone – miała w sumie 84 opinii negatywnych. To poważny cios dla wszystkich zamieszanych, ponieważ te oceny będą się za nimi ciągnęły jak “smród po gaciach”.
Problem prawdopodobnie wystąpił na CDNach Apple, a firma powinna zareagować na to szybko i zdecydowanie. Jednak znamy podejście firmy z Cupertino w tego typu sytuacjach – problem zostanie najpierw szczegółowo zbadany, a następnie go rozwiążą. Jeśli nagonka medialna będzie duża, to prawdopodobnie dział PRu się tą sprawą zajmie. Jeśli nie, to milczeniem będą udawali, że nic się nie stało.
Podstawowym zadaniem Apple jest zadbanie o swoich developerów. To oni, przede wszystkim, napędzają im klientów na urządzenia z iOS. Po rozwiązaniu wszelkich problemów, wszystkie oceny z App Store powinny zostać usunięte dla tego okresu dla uszkodzonych aplikacji.
Miejmy nadzieję, że Apple postąpi słusznie w tej sprawie.
Uaktualnienie
Apple wczoraj wydał oświadczenie w tej sprawie – problemem rzeczywiście były bug na serwerze odpowiedzialnym za generowanie kodu DRM i został usunięty. Co więcej, i tutaj należą się duże brawa za szybką reakcję, usunięte zostały wszystkie oceny dla uszkodzonych wersji aplikacji (zazwyczaj dla ostatniej wersji). Developerzy również raportują, że Apple się z nimi w tej sprawie skontaktowało i rozwiało ich wątpliwości.
Komentarze: 6
Poszkodowani developerzy powinni dostać przynajmniej przedłużenie konta na kolejny rok…
Hmm to może dokładnie taki sam problem jest z aplikacją iMagazine? Bo ja do dnia dzisiejszego nie jestem w stanie nic zrobić z tą aplikacją poza jej pobraniem i włączeniem:/
http://techcrunch.com/2012/07/05/apple-responds-to-app-crashing-issues-has-a-dedicated-team-working-on-a-fix/
No nie ładnie się dzieje, oby Apple nie “wylało się” na całe to zamieszanie. Bo jak zwykle najbardziej poszkodowanie będziemy my oraz developerzy
“To co leży w kompetencjach Apple to zadbania o swoich developerów. To przede wszystkim napędzają im klientów na urządzenia z iOS. Po rozwiązaniu problemu, wszystkie oceny z App Store powinny zostać usunięte dla tego okresu dla uszkodzonych aplikacji.”
Proponował bym poprawić te kilka zdań.
A gdzie komentarze o tym, że Apple ładnie i szybko załatwiło temat?
Jak zwykle jak trzeba pojechać po Apple to wszystkie buraki pierwsze, ale jak pochwalić, że ładnie i elegancko załatwili sprawę, to nagle mordy w kubeł… kmioty…