Music już działa na Sonos
Może się to Wam wydawać błahym tematem, ale wsparcie dla Apple Music na sprzętach Sonos to bardzo duża sprawa. W USA i po części w zachodniej Europie firma Sonos ma tak duży udział w rynku muzycznych sprzętów multiroom, że praktycznie stała się synonimem tego typu urządzeń. Od wczoraj zaś daje nam wsparcie dla muzyki zgromadzonej w Apple Music. Jest to tym samym pierwszy system muzyczny mający takie wsparcie. Wprawdzie w publicznej wersji beta, ale nasze testy do których wykorzystaliśmy najnowszy głośnik Sonos czyli PLAY:5 drugiej generacji, pokazują, że jest to usługa w pełni działająca.
Czym jest to wsparcie dla Apple Music? W aplikacji do obsługi Sonosa dodajemy nowe źródło dźwięku czyli Apple Music i logujemy się naszym Apple ID na którym mamy subskrypcję tej usługi. Od tego momentu mamy dostęp do całej biblioteki muzycznej jaką mamy w usłudze Apple. Mamy te same Playlisty, utwory, albumy. Jest też dostęp do utworów i listy wybranych przez usługę dla nas oraz do stacji radiowych w tym Beats 1. Po zainicjowaniu odtwarzania wybranej muzyki z aplikacji możemy ją zamknąć, wyłączyć telefon lub wyjść z domu. Muzyka jest streamowana do głośnika bezpośrednio z usługi Apple. Na głośniku nie ma zbyt wielu przycisków, bowiem mamy tylko play/pauza, gest następny/poprzedni oraz głośniej i ciszej, ale pozwala nam to na kontrolę muzyki. Raz uruchomione odtwarzanie np playlisty lub radia w aplikacji, można potem kontrolować z poziomu głośnika. Wychodząc z domu wystarczy nacisnąć play/pauza aby zatrzymać muzykę, a wracając nacisnąć jeszcze raz aby ją wznowić. Za pomocą gestu przesunięcia palca w prawo i lewo można też zmienić utwór o ile słuchamy playlisty.
Wsparcie Apple Music na Sonos to ważny krok, który z pewnością na dobre wyjdzie obu firmom. Do tej pory posiadacze Sonosa wybierali inne serwisy dla których mieli wsparcie np. Spotify, teraz mogą wybrać Apple Music. Pełny test głośnika Sonos PLAY:5 drugiej generacji znajdziecie w styczniowym numerze iMagazine.
Komentarze: 5
Przepraszam za offtop, ale mam pytanko, czy w niemczech w appstore jest możliwa wymiana szybki na gwarancji “screen repair” i za jaką dopłatą? Dodam, że chodzi o iPhone 6.
Powinna być. W każdym AS są takie usługi – chyba 99EUR. Musisz sprawdzić
w PL nie ma raczej takiej możliwości, mam rację?
Szkoda że dopiero PLAY:5 posiada wejście liniowe. Gdyby głośniki wspierały AirPlay był by komplet: możliwość streamowania muzyki i wysyłania dźwięku np z MBP na głośniki. A tak nawet filmu z Vimeo nie oglądniemy z dźwiękiem na PlAY:1.
Cały system mi się podoba, ale wspomniane braki go dyskwalifikują.