Apple Watch na pierwszym miejscu w rankingu zadowolenia klientów
Apple Watch nadal cieszy się powodzeniem. Tym razem zajął pierwsze miejsce w rankingu zadowolenia klientów.
Firma J.D. Power zajmująca się przeprowadzaniem różnych badań, przepytała grupę 2696 osób, które w przeciągu ostatniego roku nabyły smartwatcha. Każdy z ankietowanych miał ocenić swoje urządzenie pod kątem kilku czynników według tej kolejności:
- łatwość użycia,
- wygoda,
- żywotność baterii,
- funkcje telefonu,
- cena,
- wytrzymałość,
- wielkość ekranu,
- wygląd,
- niezawodność,
- dostępność aplikacji,
- obsługa klienta.
Być może dla części z Was nie będzie to zaskakujące, ale pierwsze miejsce z pulą 852 punktów (na 1000 możliwych) oraz z 5 punktami na 5 możliwych w skali Power Circle zajął Apple Watch. Zaraz za nim, ze stratą tylko dziesięciu punktów (842) uplasował się Samsung. Trzecie miejsce na podium zajęła firma Sony, której udało się zdobyć 840 punktów. Jeden punkt od podium znalazł się Fitibt (839 punktów), a piąte miejsce przypadło LG z liczbą 827 punktów.
Oprócz wyłonienia zwycięzcy raport dał nam też kilka ciekawych informacji. Po pierwsze, spośród trzech największych problemów ze smartwachami, najwięcej ankietowanych (29%) wskazało krótki czas użycia na baterii, dla 23% problemem jest dostosowanie nosidła do własnych potrzeb, natomiast aż 22% uczestników skarży się na zepsute po tak krótkim czasie ładowarki (sic!). Każdy z tych oraz innych problemów skutkował mniej więcej 21-punktowym obniżeniem ogólnej oceny satysfakcji z korzystania ze smartwatcha.
Równolegle do badania smartwatchy, J.D. Power przeprowadziło ankietę na temat opasek fitnessowych. Wśród 2949 uczestników pierwsze miejsce zajął tym razem Samsung (859 punktów) o ponad 20 punktów wyprzedzając drugiego Garmina (836 punktów). Trzecie miejsce przypadło LG (827), a kolejne dwa dla Fitbit (826) i Jawbone (814).
Źródło J.D. Power za Macrumors
Komentarze: 2
mnie to nie dziwi, sprawdza się już od pół roku
dziwne, ze nie ma pebble w porownaniu