Przegląd #10
Każdego dnia w internecie znajduję mnóstwo ciekawych, zwariowanych, inspirujących, genialnych lub kretyńskich treści. Poniżej znajdziecie kilka z nich.
Przypominam, że jeśli macie włączonego jakiegoś adblockera na domenie iMagazine.pl, to prawdopodobnie nie wyświetli się Wam wiele treści poniżej.
Zegarki Foto Nouveau
Linia trzech zegarków Williama Bona pod marką Foto Nouveau powstała z jego własnych oszczędności. William, fotograf pracujący jako dyrektor artystyczny w Getty Images, potrzebował dwa i pół roku, aby zrealizować swoje marzenie. Przy projektach wykorzystano detale z takich aparatów, jak Hasselblad, Leica czy ze starszych lustrzanek małoobrazkowych. Zegarki wykonano ze stali nierdzewnej, szafirowe szkło chroni tarcze, napędzają je szwajcarskie mechanizmy Ronda i są wodoodporne. Projekty tarcz dwóch modeli były inspirowane wizjerami aparatów, a trzeci – 50 mm obiektywem o świetle f/1.8. Ceny zegarków wynoszą odpowiednio 299 dolarów za dwa pierwsze modele i 279 dolarów za trzeci.
★ Foto Nouveau →
Nike: Unlimited You
Nie lubię reklam. Chyba że są dobre. Nike zrobiło bardzo dobrą reklamę. Genialną wręcz.
Reklama Google Photos podczas Olimpiady w Rio
Apple już o kilka lat za długo oferuje 16 GB jako podstawową pojemność w iPhone’ach i iPadach. To za mało. Ma się to rzekomo zmienić w tym roku wraz z prezentacją iPhone’a 7 (ma mieć 32 GB w podstawie), ale nie zmienia to faktu, że wielu osobom po prostu brakuje miejsca. Nie wiemy, jakie stoją powody za decyzją firmy z Cupertino, ale podejrzewam, że są to kwestie finansowe. Google wykorzystało ten fakt i stworzyło absolutnie genialną reklamę, w której w tle leci jedna z moich ulubionych piosenek – „Don’t Stop Me Now” Queen – i która reklamuje usługę Google Photos dostępną również na iOS-a, rozwiązującą problemy użytkowników.
Plakat „Stranger Things” stworzony za pomocą iPada Pro
Netflix zatrudnił Kyle’a Lamberta, aby stworzył plakat (finalny produkt widzicie powyżej) dla świetnego serialu „Stranger Things” [Netflix]1 w klimacie lat osiemdziesiątych. Ciekawostką jest, że Kyle wykorzystał do tego celu iPada Pro – to na nim za pomocą programu ProCreate [App Store] stworzył szkic, który potem przeniósł do Adobe Photoshopa i wypełnił szczegółami, pracując w wysokiej rozdzielczości.
Tak wyglądał „wstępny” szkic na iPadzie Pro wykonany za pomocą Apple Pencil. Zawsze podziwiam ludzi, którzy potrafią zrobić coś tak niesamowitego z technologią, którą inni nazywają „bezużyteczną”.
Tak wyglądał szkic całego plakatu.
A tak wyglądał plakat, zanim nałożono na niego stosowne napisy.
★ Stranger Things – Netflix Poster Art →
Olympic Logo Design
Emily Gosling opublikowała artykuł z oceną logo wszystkich zimowych i letnich Igrzysk Olimpijskich od 1924 roku. Oceniającym jest Milton Glaser – znany grafik, ilustrator i twórca plakatów – który stosuje skalę od 0 do 100, przy okazji krótko tłumacząc swoje decyzje.
Powyżej znajdziecie moich dwóch faworytów, ale jeśli chcecie się pochwalić swoimi, to zapraszam do komentarzy poniżej.
★ On a Scale from 1-100, Milton Glaser Rates Every Single Olympic Logo Design in History →
★ On a Scale from 1-100, Milton Glaser Rates Every Single Olympic Logo Design in History (alternatywna kopia WWW, bo strona często nie działa) →
Jak walczyć z hejterami w grach wideo
Rasiści, hejterzy, kretyni – są różnie nazywani, wielu osobom psują przyjemność z grania online. Ktoś postanowił coś z tym zrobić – najpierw znalazł „niegrzecznych” graczy w grze Black Ops, a potem odszukał ich dane osobowe. Pozostało już tylko wywołać w nich ogromny strach… nie zdradzę Wam szczegółów, bo warto to obejrzeć. Reakcje są boskie.
Tabletki rozpuszczające się w wodzie pod mikroskopem
Jest coś pięknego, fascynującego i przerażającego w tym filmie. Polecam podkręcić poziom dźwięków – autor dobrał świetną muzykę.
Tragedia na Kilimandżaro
Chyba pierwszy raz podrzucam artykuł do przeczytania, niestety (dla niektórych z Was) po angielsku, ale z góry podpowiadam, że warto. Fotograf Jamie Balog opisuje swoją przygodę wspinaczkową na Kilimandżaro. Pojechał tam razem ze swoim znajomym – Dickiem Stonem – aby udokumentować topiące się lodowce. O tym, co ich spotkało na tej górze, czytałem z zapartym tchem.
Plecaki Brevitē
Student fotografii – Brandon Kim – chciał stworzyć własny plecak, którego design byłby „szczery i intuicyjny”. Jego projekt na Kickstarterze był sukcesem, a w ciągu ostatnich paru dni do oryginalnego projektu dołączają dwa nowe modele – „Rucksack” i „Rolltop”. Kosztują od 116 do 148 dolarów i można już na nie składać pre-ordery.
★ Brevitē →
Kontrola
Paweł Kuczyński znowu stworzył obrazek, który podbił świat. Tematem tym razem są Pokémony oraz ich władza nad nami. Tutaj możecie kupić powyższą ilustrację w formie plakatu, a tutaj jako nadruk na koszulce. Więcej prac Pawła znajdziecie na jego Facebooku.
Human Family
Z okazji Igrzysk Olimpijskich kilka dni temu na stronie Apple pojawiła się nowa reklama z serii „Shot on iPhone”, pokazująca zdjęcia zwykłych użytkowników tego telefonu. Tym razem zamiast tylko podkładu muzycznego, podłożono słowa wiersza Mai Angelou – „Human Family” – traktującego o człowieku i małych różnicach pomiędzy każdym z nas, takich jak kolor skóry czy włosów, oraz tych dużych – tym, co nas pasjonuje, porywa i wywołuje uśmiech na twarzy. Wykorzystano jedynie fragmenty pełnego dzieła, które możecie przeczytać poniżej.
„Human Family”, Maya Angelou
I note the obvious differences
in the human family.
Some of us are serious,
some thrive on comedy.
Some declare their lives are lived
as true profundity,
and others claim they really live
the real reality.
The variety of our skin tones
can confuse, bemuse, delight,
brown and pink and beige and purple,
tan and blue and white.
I’ve sailed upon the seven seas
and stopped in every land,
I’ve seen the wonders of the world
not yet one common man.
I know ten thousand women
called Jane and Mary Jane,
but I’ve not seen any two
who really were the same.
Mirror twins are different
although their features jibe,
and lovers think quite different thoughts
while lying side by side.
We love and lose in China,
we weep on England’s moors,
and laugh and moan in Guinea,
and thrive on Spanish shores.
We seek success in Finland,
are born and die in Maine.
In minor ways we differ,
in major we’re the same.
I note the obvious differences
between each sort and type,
but we are more alike, my friends,
than we are unalike.
We are more alike, my friends,
than we are unalike.
We are more alike, my friends,
than we are unalike.
- Swoją drogą to niesamowite, że mogę po prostu podzielić się linkiem do serialu – wystarczy go kliknąć, a Wy możecie natychmiast zacząć oglądać, niezależnie od urządzenia, na którym to czytacie. ↩