Ukryta jednoręczna klawiatura w kodzie iOS
Jeśli jesteśmy już w temacie ukrytych w kodzie systemów Apple rzeczy, to ciekawe odkrycie dotyczy iOS.
Jak wiadomo, wraz z pojawieniem się większych modeli iPhone'ów, pojawiły się negatywne głosy użytkowników, którzy do tej pory przyzwyczajeni byli pisać na ekranowej klawiaturze przy pomocy jednej ręki. Większa szerokość urządzenia skutecznie to utrudniła. Tymczasem okazuje się, że od iOS 8 w kodzie zaszyty jest specjalny, jednoręczny tryb klawiatury.
Parę dni temu odkryciem tym podzielił się na Twitterze jeden z deweloperów – Steve @stroughtonsmith:
Today's fun hack (been there since at least iOS 8); the iOS keyboard has an unused left/right one-handed mode. Activated by edge-swipe pic.twitter.com/zIk7x7CVmu
— Steve T-S (@stroughtonsmith) October 19, 2016
Jak widać, w trybie jednoręcznym (zarówno dla prawo- i leworęcznych) klawisze klawiatury są ściskane, a obok pojawiają się cztery dodatkowe klawisze. Szczególnie przydatne są trzy – wycinania, kopiowania i wklejania.
Aktywacja tej klawiatury miałaby się odbywać poprzez wykonanie gestu przeciągnięcia palcem od krawędzi ekranu ku środkowi na wysokości klawiatury. Lepiej prezentuje to symulacja od wspomnianego wcześniej programisty:
Video or it didn't happen: (very hard to engage in the Simulator with a mouse cursor) pic.twitter.com/vw2wpCgiLJ
— Steve T-S (@stroughtonsmith) October 19, 2016
Zachodzi więc pytanie, dlaczego tryb ten nie pojawił się w użytku? Już dla samych dodatkowych klawiszy byłbym bardzo zadowolony z takiej opcji. Choć istnieje cień szansy, że jeszcze się pojawi w kolejnej odsłonie iOS, to z drugiej strony, jeśli klawiatura ta jest w kodzie od iOS 8, to gdyby Apple miało ją udostępnić, najpewniej by to już zrobiło.
Komentarze: 3
Ciekawe, jednak mi nie udało się tego aktywować, komuś zadziałało?
Tak jak napisałem, klawiatura jest zapisana w kodzie iOS, ale Apple jej nie uaktywnił, więc nie można jej tak normalnie włączyć. Trzeba grzebać w kodzie.
Szkoda, że tego nie było w dniu premiery iP6. Złość na za brak dostosowania UI do dużych ekranów jeszcze mi nie minęła.