Program wymiany słuchawek z pilotem firmy Apple
Apple opublikowało właśnie informację o uruchomieniu programu wymiany słuchawek z pilotem (m.in. iPod Shuffle, iPhone 3GS) wyprodukowanych między lutym 2009 a lutym 2010.
Warto zwrócić uwagę, że choć w pierwszej części informacji znajduje się zapis, że dotyczy to słuchawek dołączanych do iPodów Shuffle, to w pozostałej części jest też mowa o słuchawkach dousznych oraz iPhone.
Jeśli ktoś z Was miał podobne do opisanych problemy ze swoimi słuchawkami, to nie musicie już ich wyrzucać i kupować nowych – dostaniecie nowe w programie serwisowym. Jeśli ktoś z Was będzie ubiegał się o wymianę, będziemy wdzięczni za informacje jak cała procedura przebiegła w Polsce.
Poniżej przeczytacie oryginalną wiadomość przeklejoną ze strony Apple:
Firma Apple ustaliła, że słuchawki firmy Apple z pilotem dołączane do odtwarzacza iPod shuffle (3. generacji) mogą ulec awarii w określonych warunkach. Tego problemu doświadczył bardzo mały procent właścicieli odtwarzacza iPod shuffle. Te słuchawki były dołączane do odtwarzaczy iPod shuffle (3. generacji) wyprodukowanych mniej więcej od lutego 2009 do lutego 2010 r.
Jeśli słuchawki przestaną działać lub działają w sposób przerywany, tak jak opisano poniżej, firma Apple wymieni je bezpłatnie w ciągu dwóch lat od daty zakupu.
Objawy
- Brak reakcji elementów sterujących lub ich przerywane działanie
- Nieoczekiwane zwiększanie lub zmniejszanie głośności
- Nieoczekiwane odtwarzanie komunikatów głosowych
Opis produktu
- Słuchawki firmy Apple z pilotem — dołączane do odtwarzacza iPod shuffle (3. generacji).
Zakres numerów seryjnych odtwarzacza iPod shuffle ze słuchawkami, których może dotyczyć problem:
Od xx909xxxxxx do xx952xxxxxx
Od xx001xxxxxx do xx004xxxxxxJak znaleźć numer seryjny na odtwarzaczu iPod shuffle?
Uwaga: tym programem są też objęte słuchawki douszne firmy Apple z pilotem i mikrofonem oraz słuchawki firmy Apple z pilotem i mikrofonem wykazujące wymienione wyżej objawy.
Wszystkie te produkty mają wbudowany mikrofon na kablu prawej słuchawki, tak jak pokazano na poniższej ilustracji.
Dalsze kroki
Jeśli słuchawki wykazują dowolny z powyższych objawów, należy skorzystać z Asystenta serwisowego online w witrynie Wsparcia Apple, aby rozpocząć proces składania zamówienia na produkt zastępczy. Konieczne będzie podanie następujących informacji:
- Numer seryjny odtwarzacza iPod lub telefonu iPhone
- Adres wysyłki i adres do faktury
- Informacje dotyczące karty kredytowej
Jako żądaną usługę należy wybrać opcję Replace part or accessory (Wymień część lub akcesorium). Następnie należy wybrać opcję Headphones (Słuchawki), aby złożyć zamówienie.
Gdy zamówienie serwisowe online zostanie złożone, firma Apple wyśle produkt zastępczy wraz z opłaconą kopertą zwrotną, której można użyć do odesłania oryginalnych słuchawek. Zwrot oryginalnych słuchawek jest bardzo ważny — tylko wtedy słuchawki będą mogły zostać sprawdzone i w należyty sposób zutylizowane. Jeśli firma Apple nie otrzyma oryginalnych słuchawek w ciągu 10 dni roboczych, obciąży kartę kredytową użytkownika bezzwrotną opłatą.
Aby uzyskać produkt zastępczy, można też odwiedzić sklep detaliczny Apple Store. Zalecamy umówienie się na wizytę z pracownikiem Genius. Poza USA produkt zastępczy można uzyskać w Autoryzowanym Serwisie Apple.
W razie trudności ze złożeniem zamówienia na produkt zastępczy należy się skontaktować z firmą Apple.
Informacje dodatkowe
Ten program firmy Apple obejmuje słuchawki zakupione na całym świecie i nie przedłuża standardowego okresu objęcia gwarancją dla tych słuchawek.Firma Apple będzie analizować dane serwisowe i w razie potrzeby uaktualni program.
Komentarze: 13
No to ja właśnie jakieś 2 tygodnie temu zacząłem mieć z nimi problem, dokładniej polegający na tym, że pilot przestał reagować na jakiekolwiek naciskanie dowolnego guzika z pilota, a poprzedzone to zawsze było niewielkim podgłoszeniem się urządzenia. Miałem to chyba tylko 3 razy i za każdym razem sie naprawiało, gdy zrestartowałem urządzenie, więc olałem problem i sobie z tym radze. Numer seryjny sie zgadza, więc muszę rozważyć sens wymiany. Rozważyć, ponieważ obawiam się, że jak je wyślę i akurat wtedy będą działać (jak mowiłem miałem to tylko ok 3 razy) to mi jeszcze policzą za to:/
Jak myślicie wysyłać?
P.S.
Dzięki wielkie za informacje o całej sytuacje :)
Te słuchawki to najgorszy produkt Apple.
Kabel gruby i sztywny, słuchawki wypadają z uszu, gumeczki łuszcza się.
Polecam zamianę na bardziej profesjonalny produkt firm które to specjalizują sie w produkcji słuchawek.
Ello.
No ja właśnie posiadam takie słuchawki i taki problem. Już myślałem że to moja wina że nie działają poprawnie a tu proszę. Jak słucham to czasami mi głos skacze i komunikaty głowowe same z siebie się włączają. Chciałem zgłosić tak jak jest powyżej napisane, no ale dla Polski nie ma takiej opcji. Dzwoniłem do iSpota to nic nie wiedzą.
Co mam teraz zrobić ?
@Kozi – informacje pojawila się właśnie w Apple, także jeszcze po prostu nie dostali wytycznych. Poczekaj ze dwa dni i bedzie ok.
No właśnie ja też próbowałem na necie, ale właśnie nic nie ma, wiec zapewne trzeba poczekać troche na aktualizacje strony. Jak “Kozi” będziesz coś wiedział to pisz, bo również zainteresowany jestem.
A jak się kliknie w łącze „Asystent serwisowy online”, wpisze numer seryjny i wybierze z listy krajów Polskę, to co się dzieje?
Pokazuje to co zwykle. Czyli info czy iPod jest na gwarancji i jest możliwość kontaktu za pomocą wyszukania najbliższego sklepu, który jak wiadomo w polsce nie działa… No i numer telefonu do Apple, tez chyba zagraniczny. W sumie to nic nowego.
Ja mam rowniez ten problem lecz iphone 3g juz jest po gwarancji! czy mozna wymienic sluchawki ? czy jezeli sprzet jest po gwarancji to automatycznie jest wylaczona ta opcja bo jej nie wiedze.
trzeba sie spytac, np w przypadku wymiany plyt głównych w Macbookach Pro nawet po gwarancji były wymieniane.
A myślałem, że tylko ja trafiłem na jakiś trefny towar. Miałem identyczny problem, ale od razu wymieniono mi słuchawki na sprawne.
@ Dominik Łada
kogo sie spytac najlepiej? nie mam niestety zadnego paragonu potwierdzajacego kupno iPhona, lecz wiem ze jest on brany z Ery i nie ma juz gwarancji. czy przez ta strone Apple da sie cos zalatwic czy lepiej bic do iSource ?
iSource nie serwisuje iphone’ów i nie zajmuje się tym tematem. Dzwoń na infolinię Apple.