Apple patentuje nową platformę reklamową
Wczoraj Amerykańskie Biuro Patentowe opublikowało artykuł o nowym patencie Apple, zawierającym dane odnośnie systemu iAd – platformy reklamowej, która ma zagościć w iPhone OS 4.
Patent Apple generalnie nawiązuje do sposobu dystrybucji miejsca w systemie na reklamy oraz opisuje sposób relacji pomiędzy reklamodawcami a użytkownikiem. Reklamy mają być nieinwazyjne, spokojne oraz delikatnie sugerować kupno danej usługi lub produktu. Reklamy mają bazować na systemie geolokalizacji i oferować reklamy ukierunkowane przede wszystkim lokalnie. Czyli mniej więcej to ma działać w ten sposób, że idąc ulicą, na ekranie naszego urządzenia może pojawić się reklama restauracji obok której przechodzimy czy oferta kupna ubrań, gdy właśnie będziemy mijać sklep odzieżowy.
PatentlyApple opisuje również przypadek, w którym system iAd będzie pokazywał nam kupon rabatowy na kanapki w barze kanapkowym, bardzo ciekawe rozwiązanie ;) Jedną z cech nowej platformy reklamowej jest możliwość dystrybucji reklam poprzez sieci WiFi lokalnych operatorów. Bardzo możliwe, że dzięki temu w zamian zyskamy darmowy internet w wielu miejscach. Po więcej informacji o iAds odsyłam na stronę PatentlyApple.