Forbes pozwoli zablokować reklamy w zamian za dostęp do kontaktów
Forbes przez ostatnich kilka tygodni blokuje dostęp osobom korzystającym z adblockerów. Wynika to z faktu, że wydawca utrzymuje się z reklam. Problem jednak w tym, że wiele użytkowników (w tym ja) korzysta z adblockera nie po to, aby chować reklamy (nie robię tego), ale po to, aby blokować skrytpy, których zadaniem jest śledzenie nas od rana do wieczora. Kilka dni temu Forbes wprowadził jednak możliwość korzystania z ich strony z włączonym adblockerem, ale warunkiem jest zalogowanie się poprzez konto Google lub Facebook i danie im dostępu do swoich kontaktów wraz z opcją ich zarządzania. Co ciekawe, regulamin dla osób logujących się do serwisu w ten sposób nadal zakazuje blokowania reklam. To prawdopodobnie błąd, ale tymczasem jest to po prostu absurd.
A co do oddawania swoich kontaktów Forbesowi… ktoś tam chyba upadł na głowę.