Porsche 718 Cayman i 718 Cayman S pokazane na Auto China 2016
Porsche zaprezentowało, niedługo po nowym 718 Boxster, nowego Caymana, który również otrzymał przedrostek 718. To obecnie jeden z niewielu nowych samochodów na rynku, który mnie interesuje – z napędem na tylną oś, mały, lekki, zwinny, o wystarczającej mocy i zapewniający więcej komfortu niż potrzeba (tak, w sportowym samochodzie!).
Nowe modele, podobnie jak Boxstery, otrzymały czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem. Przyjemność zaczyna się od 300 KM z dwóch litrów, a kończy na 350 KM z silnika 2.5. Nowe Caymany potrzebują od 5,1 do 4,2 sekund, aby przyśpieszyć do 100 km/h, zależnie od specyfikacji – czas urywa zarówno PDK1 jak i pakiet Sport Chrono.
Biorąc pod uwagę jak szybki jest podstawowy 718 Cayman, osobiście nie zainteresowałbym się jego mocniejszym bratem.
Ceny w Polsce zaczynają się od 224 510 PLN brutto za 718 Cayman i od 318 620 PLN brutto za model S. Co ciekawe, jest on po raz pierwszy tańszy od Boxstera od wprowadzenia Caymana na rynek w 2006 roku.
- Dwusprzęgłowa zautomatyzowana skrzynia biegów. ↩