iMagazine

Porsche zaprezentowało, niedługo po nowym 718 Boxster, nowego Caymana, który również otrzymał przedrostek 718. To obecnie jeden z niewielu nowych samochodów na rynku, który mnie interesuje – z napędem na tylną oś, mały, lekki, zwinny, o wystarczającej mocy i zapewniający więcej komfortu niż potrzeba (tak, w sportowym samochodzie!).

high_718_cayman_2016_porsche_ag-2

Nowe modele, podobnie jak Boxstery, otrzymały czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem. Przyjemność zaczyna się od 300 KM z dwóch litrów, a kończy na 350 KM z silnika 2.5. Nowe Caymany potrzebują od 5,1 do 4,2 sekund, aby przyśpieszyć do 100 km/h, zależnie od specyfikacji – czas urywa zarówno PDK1 jak i pakiet Sport Chrono.

high_718_cayman_s_2016_porsche_ag-2

Biorąc pod uwagę jak szybki jest podstawowy 718 Cayman, osobiście nie zainteresowałbym się jego mocniejszym bratem.

Ceny w Polsce zaczynają się od 224 510 PLN brutto za 718 Cayman i od 318 620 PLN brutto za model S. Co ciekawe, jest on po raz pierwszy tańszy od Boxstera od wprowadzenia Caymana na rynek w 2006 roku.

 

  1. Dwusprzęgłowa zautomatyzowana skrzynia biegów.

chcę więcej treści tego typu
chcę mniej treści tego typu

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.