Mastodon

Apple zapewnia na terenie EU 2 lata gwarancji

25
Dodane: 13 lat temu

Pomimo, że Apple sam oferuje jedynie roczną gwarancję, to prawa unijne zapewniają nam dodatkowy rok ochrony. Całość została wyjaśniona w dokumencie na stronach Apple.com – jest też dostępna w naszym ojczystym języku.

Przy okazji, w drugim wierszu, w ostatniej kolumnie, powinno być: “3 lata od daty zakupu w przypadku komputera Mac lub monitora Apple (…)”

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 25

To prawo nie jest nowe, a obowiązuje od kilku lat. Bo to UE, a nie Apple prawo ustanawia.

Sam sobie odpowiem… Dzwoniłem do iSpotu i przyjmą mój komputer i wymienią matryce w ramach gwarancji ;)

 A więc jest tak dzwoniłem
przed chwilą do apple.uk w sprawie mojego 1.5 rocznego iphone 4 powiadomili mnie że zmieniło się tylko tyle że
dodatkowy rok mogę sobie dokupić za 60Funtów w ciągu trwania gwarancji
czyli teraz po upływie mojej rocznej gawrancji mogę jedynie wysłać go do
appla i za 120funtów otrzymam nowego ale tak było do zawsze.

Prawo UE daje prawo do dwuletniej ochrony z tytułu niezgodności towaru z umową.

Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta.

W momencie reklamacji to konsument wybiera czy chce korzystać z gwarancji, czy niezgodności.

 Ja kupiłem w angielskim apple store na ich stronie i tam też się zgłosiłem raczej z miernym rezultatem :(

Bartek ma rację. Tytuł newsa wprowadza w błąd! W Polsce te sprawy reguluje KC. Tak więc to żadna nowość, bo przepisy obowiązuja od czasu wstąpienia Polski do UE (a nawet wcześniej, tylko przedtem nazywało się to u nas rękojmią). Trzeba być świadomym konsumentem, umieć zanlaleźć odpowiednie przepisy i podetknąć sprzedawcy pod nos w razie wątpliwości. Polecam:
http://www.konsumenckieabc.pl/reklamacje-i-oddawanie-towarow.html
@Radek: Po upływie 12 miesięcy powinieneś rozmawiać z Apple UK nie o gwarancji, a o “niezgodności towaru z umową”.
BTW: Szkoda, że firma Apple, która szczyci się produktami wysokiej jakości, daje biedną 12 miesięczną gwarancję w standardzie, czym niestety naraża swoich resellerów w UE na potencjalne finansowe straty.

Tak samo jak każdego innego produktu. Reklamuj u sprzedawcy z KC: http://www.konsumenckieabc.pl/reklamacje-i-oddawanie-towarow.html

Co i tak nie jest do końca fajne, bo przy zakupie sprzętów na działalność gospodarczą nie podlegamy prawu konsumenckiemu. Btw Apple – czemu nie chcecie moich pieniędzy za Apple Care dla iPhone w PL? ;-)