iMagazine

iChat w Aster – rozwiązanie problemu

17/06/2009, 15:29 · · · 0

ichat_aster

Od dłuższego czasu użytkownicy internetu dostarczanego przez operatora telewizji kablowej firmę Aster, mieli poważne problemy z pełną funkcjonalnością programu iChat.

Jakieś 1,5 roku temu (może dłużej, może krócej – ja tyle obserwuje ten problem), operator pozmieniał coś w swoich ustawieniach i od tego momentu nie można było wykonywać połączeń wideo oraz rozmów głosowych, nie mówiąc o udostępnianiu pulpitu.

Wiele razy kontaktowałem się z biurem obsługi klienta w Aster, ale technicy nie potrafili mi pomóc twierdząc, że problem jest po mojej stronie. Dziwne to było tymbardziej, że w innych lokalizacjach, obsługiwanych przez innych operatorów, wszystko działało. Zmieniałem DNSy, żonglowałem ustawieniami – bez powodzenia.

Okazuje się, że Aster najprawdopodobniej pozmieniało coś w portach po swojej stronie i część poblokowało, nie informując o tym użytkowników. Zapewne sami nawet nie zdawali sobie z tego sprawy, że „zrobili dobrze” macuserom, bo w innych programach (np. Skype) i na innych komputerach (np. z Windows) nie występują takie problemy.

Rozwiązanie okazało się trywialne. Aby znów cieszyć się pełną funkcjonalnością iChata w sieci Aster, należy w Preferencje/Konta/Serwer, zaznaczyć „ptaszka” przy polu SSL. Można to zrobić tylko będąc wylogowanym z iChata. Włączając szyfrowanie zmieniamy porty, po których działa nam program.

ichat_asterSSL

Podziękowania dla Krzysztofa Młynarskiego za pomoc w rozwiązaniu problemu.

0

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii, dobrej kuchni, swojej żony oraz synów - Franka i Leona. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada


Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o