Mastodon

AppleCare w Polsce

14
Dodane: 15 lat temu

AppleCare_34

Od dziś rusza oficjalne, rozszerzone wsparcie Apple dla komputerów kupionych w Polsce. AppleCare Protection Plan do tej pory nie był dostępny dla polskich klientów. Od dziś można już go zamawiać u resellerów. Poniżej znajdziecie treść listu, który dostaliśmy w tej sprawie od polskiego dystrybutora – iSource:

Szanowni Państwo,

Miło mi poinformować, że po latach starań wprowadzamy do sprzedaży nowy dla polskiego rynku produkt – AppleCare Protection Plan dla komputerów Apple.
Pierwszych dostaw spodziewamy około w połowie listopada 2009 roku.

Produkty AppleCare na komputery obejmują zawarte na tej samej fakturze zakupu: monitor Apple, Time Capsule lub Airport.

Więcej infromacji o samym produkcie i warunkach dla klientów można poczytać na stronach:
iSource – www.isource.pl/applecare
Apple – http://www.apple.com/pl/applecare

A oto kody i ceny AppleCare Protection Plan w Polsce:

MC256PL/A AppleCare dla Maka Pro – 1065 zł*
MC257PL/A AppleCare dla iMaka – 654 zł*
MC258PL/A AppleCare dla MakBooka Air, MacBooka i MacBooka Pro 13” – 901 zł*
MC259PL/A AppleCare dla MakBooka Pro – 1228 zł*
MC260PL/A AppleCare dla Maka mini – 614 zł*
* Ceny SRP netto.

Przypomnijmy, że wcześniej iSource w związku z brakiem AppleCare Protection Plan w Polsce, wprowadził własną usługę o zbliżonej funkcjonalności – ORO (Odpłatna Rozszerzona Ochrona), o której pisaliśmy w kwietniu 2009.

[Aktualizacja – 9.11.2009; 17:35]

Wg informacji, które uzyskaliśmy od firmy iSource, przynajmniej na razie, rejestracja AppleCare Protection Plan w Polsce, odbywać będzie się TYLKO telefonicznie pod numerem wsparcia technicznego Apple 00800-4411875 (numer bezpłatny z telefonów stacjonarnych)

Więcej informacji nt wsparcia technicznego można przeczytać na stronie Apple – http://www.apple.com/pl/support/contact/

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 14

No cóż, właśnie przed chwilą sprawdziłem i polskie ceny są zbliżone do tych z europu zachodniej, więc nie rozumiem oburzenia. Przykładowo w Niemczech 349 euro = 1480 zł, a u nas ok 1500 zł brutto. Doliczając 3% różnicy w vacie, wychodzi na to samo. IMO kupno AppleCare mogą rozważać jedynie ci którzy dokonali zakupu sprzętu na firmę. Kodeks Cywilny i tak zapewnia 2 lata ochrony konsumentom, więc płacenie tak wysokiej kwoty za rozszerzenie o 12 miesięcy nie ma sensu. Przy okazji powtórzę, że biedne 12 miesięcy jakie Apple daje standardowo nie licuje z wizerunkiem marki jaki kreują. Na szczęście w UE prawo nieco koryguje to niedociągnięcie, ale w przypadku awarii między 12 i 24 miesiącem od daty zakupu zapłacą za naprawę resselerzy. Zapewne biorąc to pod uwagę, niektórzy producenci (np. HP) stosuje połowiczne rozwiązanie: dla konsumentów dają 2 lata gwarancji, a dla firm 1 rok i to jest rozsądny kompromis. Uważam jednak, że firmy na każdym kroku zapewniające o wysokiej jakości swoich produktów powinny popierać te słowa dając bez zająknięcia 2 letnią gwarancję wszystkim, inaczej są mało wiarygodne. Takie jest moje zdanie.

A można rejestrować kody kupione za granicą? Mam możliwość kupna w 100% pewnego kodu od znajomego i nie wiem czy będę mógł zadzwonić i aktywować czy będę musiał wpisywać jakieś fikcyjne dane przy rejestracji…. No nic do szczęścia brakuje rejestracji przez internet.