iMagazine

Apple rozszerza program serwisowy dla Macbooków – problemy z dyskami Seagate

17/02/2010, 09:30 · · · 1

Apple rozszerzyło dziś „program przedłużenia okresu serwisowego komputerów MacBook obejmujący problemy z dyskiem twardym„.

Dotyczy to komputerów Macbook z procesorami 1,83, 2 i 2,16GHz sprzedawanych w okresie od 05.2006-12.2007. Z tego co piszą nasi koledzy z Hardmac.com dotyczy to komputerów z dyskami firmy Seagate z firmwarem 7.01.

Co najważniejsze, jeśli mieliście już wcześniej ten problem i usuneliście go na swój koszt, Apple zwróci Wam pieniądze.

Poniżej oficjalna informacja ze strony supportu Apple:

Firma Apple ustaliła, że bardzo mały procent dysków twardych używanych w komputerach MacBook sprzedawanych w okresie mniej więcej od maja 2006 r. do grudnia 2007 r., może ulec awarii w określonych warunkach.

Właściciele komputerów MacBook kupionych w podanym okresie, które wyświetlają migający znak zapytania na ekranie, powinni dostarczyć te komputery do firmy Apple lub do Autoryzowanego Serwisu Apple, gdzie ich dyski twarde zostaną sprawdzone w celu stwierdzenia, czy kwalifikują się do bezpłatnej wymiany w ramach tego programu.

Uwaga: jeśli w posiadanym komputerze MacBook nie występuje opisany powyżej objaw, nie ma potrzeby zgłaszania tej sytuacji firmie Apple ani jej autoryzowanemu serwisowi. Jak zawsze w takich przypadkach, firma Apple zaleca utworzenie kopii zapasowej danych. Więcej informacji.

Identyfikacja komputerów MacBook, których dotyczy usterka
Objaw
Po włączeniu komputera MacBook na ekranie jest wyświetlany migający znak zapytania.

Modele komputera MacBook, których dotyczy usterka
13-calowe białe i czarne komputery MacBook z procesorami pracującymi z następującymi szybkościami i dyskami twardymi o następujących pojemnościach:

  • Szybkość procesora — 1,83 GHz, 2 GHz lub 2,16 GHz
  • Pojemność dysku twardego — 60 GB, 80 GB, 100 GB, 120 GB lub 160 GB

Dalsze kroki
Jeśli na ekranie komputera MacBook jest wyświetlany migający znak zapytania, a komputer jest jednym z podanych powyżej modeli, należy sprawdzić jego dysk twardy.

Komputer należy dostarczyć przedstawicielowi firmy Apple, takiemu jak:

  • Autoryzowany Serwis Apple — odpowiedni serwis można znaleźć tutaj.
  • Sklep detaliczny firmy Apple — należy umówić się na wizytę z pracownikiem Genius.

Jeśli firma Apple lub jej autoryzowany serwis potwierdzi, że dysk jest dotknięty usterką, firma Apple wymieni dysk na nowy. W celu ponownego zainstalowania systemu operacyjnego i innych programów oraz przywrócenia danych z kopii zapasowych konieczne będzie użycie oryginalnych płyt instalacyjnych systemu dostarczanych wraz z komputerem.Osoby potrzebujące pomocy w wybraniu odpowiedniej opcji serwisowej mogą skontaktować się ze wsparciem technicznym firmy Apple w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Informacje dodatkowe
Niektórzy klienci mogli przeprowadzić odpłatne naprawy pogwarancyjne w celu usunięcia usterki objętej tym programem. Firma Apple skontaktuje się z tymi klientami (jeśli ich dane kontaktowe są dostępne) i poinformuje o procedurze uzyskania zwrotu poniesionych kosztów. Osoby, które uważają, iż zapłaciły za naprawę usterki objętej tym programem i z którymi firma Apple się nie skontaktowała, mogą skontaktować się ze wsparciem technicznym firmy Apple.

Ten program firmy Apple obejmuje komputery MacBook zakupione na całym świecie i nie przedłuża standardowego okresu gwarancyjnego dla tych komputerów.

Ten program obejmuje dotknięte usterką komputery MacBook przez okres trzech lat od daty pierwotnego zakupu lub do dnia 15 sierpnia 2010 r. (zależnie od tego, który z tych okresów jest dłuższy). Firma Apple będzie analizować dane serwisowe i w razie potrzeby dokona dalszego przedłużenia okresu serwisowego.


Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii, dobrej kuchni, swojej żony oraz synów - Franka i Leona. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada


Dodaj komentarz

icg napisał(a):

MacBook z wadliwej serii, dysk padł we wrześniu 2009, kupiony nowy na rachunek imienny, zamontowany w MacBooku, stary dysk zutylizowany – Apple nie może zweryfikować i nie ma zwrotu kosztów!
Tak wygląda w skrócie ten program made by Apple. ŻENADA!

Dbamy o Twoją prywatność

Od dnia 25 maja 2018 r. dostosowujemy naszą działalność do nowego Rozporządzenia Unii Europejskiej o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zaktualizowaliśmy naszą Politykę Prywatności, aby udzielić Ci bardziej szczegółowych informacji, w jaki sposób iMagazine.pl chroni twoją prywatność, oraz w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw odnośnie danych osobowych.

Kliknij w poniższy link, aby zapoznać się z zaktualizowaną Polityką Prywatności.

Dziękujemy, że jesteś z nami,
redakcja iMagazine

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ OK