iMagazine

iPhone 3GS kontra Google Nexus One

17/02/2010, 09:00 · · · 6

Engadget zaprezentował porównanie wydajności iPhone 3GS kontra Google Nexus One. Wynik cieszy i jednocześnie zaskakuje. Lepszy okazuje się iPhone 3GS, choć ma sporo słabszy procesor i ma dwa razy mniej pamięci RAM – 600MHz i 256MB RAM vs 1GHz i 512MB RAM w Nexusie. Całą procedurę testową można obejrzeć na poniższym filmie:

Aż strach pomyśleć, jak wyglądałoby porównanie wydajności z najnowszym Windows Mobile 7, jeśli w prezentowanym na Mobile World Congress 2010 egzemplarzu HTC tak się przycinało samo menu…


Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii, dobrej kuchni, swojej żony oraz synów - Franka i Leona. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada


Dodaj komentarz

bartek napisał(a):

Nie chcę bronić Windows Phone 7 (tak, tak właśnie się nazywa, a nie Windows Mobile 7), ale…

Prezentowany na MWC telefon nie był finalnym produktem, podobnie jak (co ważniejsze) sam system. Jeśli do prezentacji wykorzystano jakiś testowy build (a tak na 99% było), to był on pełen kodu używanego do debugowania, testowania itd., itp., a co za tym idzie z definicji był mniej wydajny.
Żeby daleko nie szukać przykładu: wystarczy porównać wydajność Windows 7 w wersjach beta (beta, a nie RC) z wersją finalną.

Mariusz Nowak napisał(a):

Nexus ma 2.5 raza większą rozdzielczość niż iPhone. Pytanie czy w przypadku tego testu nie miało to żadnego znaczenia (?)

Tomek C napisał(a):

Większa rozdzielczość Nexusa też może mieć znaczenie, chociaż z kolei karta graficzna też jest wydajniejsza. Nie bez znaczenia może być fakt, że system operacyjny Androida to w przeważającej większości Java, która nie jest kompilowana Just-In-Time tylko interpretowana. Dlatego zgaduję, że samo wyświetlanie grafiki na pewno przebiega w sposób wydajny (z wykorzystaniem procesora graficznego), ale cała matematyka (której w grach trochę jest) była pewnie liczona przez niezbyt szybką maszynę Javy…

wojciech napisał(a):

ale z tego co widzę kolorki na Nexusie są pełniejsze, więc może i rozdzielczość i głębia koloru ma znaczenie :)

RomeoAD napisał(a):

@Tomek C: w/g developerów Androida jeśli wymagana jest bezwzględna wydajność to zalecane jest użycie Android NDK, które posługuje się C/C++. Dlaczego tworzący ten benchmark mieliby z tego faktu nie skorzystać i wybrać wolniejszą wersję interpretowanej (na razie) implementacji javy?

Marucins napisał(a):

Moim zdaniem jeden do drugiego OS nie równa się. Nie można porównywać aplikacji które nie są „identyczne”.

Pewnie że Nexus One ma pełniejsze kolory i pewnie większą rozdzielczość temu wypada tak a nie inaczej.

Nie uwierzę takiemu testowi.

Dbamy o Twoją prywatność

Od dnia 25 maja 2018 r. dostosowujemy naszą działalność do nowego Rozporządzenia Unii Europejskiej o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zaktualizowaliśmy naszą Politykę Prywatności, aby udzielić Ci bardziej szczegółowych informacji, w jaki sposób iMagazine.pl chroni twoją prywatność, oraz w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw odnośnie danych osobowych.

Kliknij w poniższy link, aby zapoznać się z zaktualizowaną Polityką Prywatności.

Dziękujemy, że jesteś z nami,
redakcja iMagazine

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ OK