iMagazine

iPhone 3GS kontra Google Nexus One

17/02/2010, 09:00 · · · 6

Engadget zaprezentował porównanie wydajności iPhone 3GS kontra Google Nexus One. Wynik cieszy i jednocześnie zaskakuje. Lepszy okazuje się iPhone 3GS, choć ma sporo słabszy procesor i ma dwa razy mniej pamięci RAM – 600MHz i 256MB RAM vs 1GHz i 512MB RAM w Nexusie. Całą procedurę testową można obejrzeć na poniższym filmie:

Aż strach pomyśleć, jak wyglądałoby porównanie wydajności z najnowszym Windows Mobile 7, jeśli w prezentowanym na Mobile World Congress 2010 egzemplarzu HTC tak się przycinało samo menu…

6

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii, dobrej kuchni, swojej żony oraz synów - Franka i Leona. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada


6
Dodaj komentarz

avatar
6 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
MarucinsRomeoADwojciechTomek CMariusz Nowak Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
bartek
Gość
bartek

Nie chcę bronić Windows Phone 7 (tak, tak właśnie się nazywa, a nie Windows Mobile 7), ale…

Prezentowany na MWC telefon nie był finalnym produktem, podobnie jak (co ważniejsze) sam system. Jeśli do prezentacji wykorzystano jakiś testowy build (a tak na 99% było), to był on pełen kodu używanego do debugowania, testowania itd., itp., a co za tym idzie z definicji był mniej wydajny.
Żeby daleko nie szukać przykładu: wystarczy porównać wydajność Windows 7 w wersjach beta (beta, a nie RC) z wersją finalną.

Mariusz Nowak
Gość

Nexus ma 2.5 raza większą rozdzielczość niż iPhone. Pytanie czy w przypadku tego testu nie miało to żadnego znaczenia (?)

Tomek C
Gość

Większa rozdzielczość Nexusa też może mieć znaczenie, chociaż z kolei karta graficzna też jest wydajniejsza. Nie bez znaczenia może być fakt, że system operacyjny Androida to w przeważającej większości Java, która nie jest kompilowana Just-In-Time tylko interpretowana. Dlatego zgaduję, że samo wyświetlanie grafiki na pewno przebiega w sposób wydajny (z wykorzystaniem procesora graficznego), ale cała matematyka (której w grach trochę jest) była pewnie liczona przez niezbyt szybką maszynę Javy…

wojciech
Gość
wojciech

ale z tego co widzę kolorki na Nexusie są pełniejsze, więc może i rozdzielczość i głębia koloru ma znaczenie :)

RomeoAD
Gość
RomeoAD

@Tomek C: w/g developerów Androida jeśli wymagana jest bezwzględna wydajność to zalecane jest użycie Android NDK, które posługuje się C/C++. Dlaczego tworzący ten benchmark mieliby z tego faktu nie skorzystać i wybrać wolniejszą wersję interpretowanej (na razie) implementacji javy?

Marucins
Gość
Marucins

Moim zdaniem jeden do drugiego OS nie równa się. Nie można porównywać aplikacji które nie są „identyczne”.

Pewnie że Nexus One ma pełniejsze kolory i pewnie większą rozdzielczość temu wypada tak a nie inaczej.

Nie uwierzę takiemu testowi.