Google uruchamia konkurencję dla iTunes Store

21/05/2010, 16:53 · · 4

Po aplikacjach przyszła pora na muzykę. Android Market wzbogacił się o nową kategorię – Music. Jak sama nazwa wskazuje, wewnątrz znajdziemy utwory muzyczne z całego świata. Dostęp do tej nowości została zaimplementowana w systemie Android od wersji 2.2, który lada chwila zawita na pokłady telefonów, a w przyszłości również na tablety.

Jak na razie w sieci jest bardzo mało szczegółów, ale Techcrunch donosi, że system miałby opierać się na zakupach online po których następowałoby automatyczne pobranie piosenki na urządzenie (coś a’la zakupy w iTunes Store przez iPhone).

Widać, że Google walczy z Apple na całej, mobilej linii urządzeń i usług. Zaczynając od systemu Android, który ma być konkurencją dla iPhone, aż na usługach takich jak Gmail czy Picasa, które są darmowymi odpowiednikami MobileMe Mail oraz iPhoto Gallery, kończąc.

iTunes Store, w 2009 roku, miało prawie 27% rynku sprzedaży muzyki online w USA. Wallmart, drugi w zestawieniu zajmował niecałe 13% rynku, reszta to małe sklepy producentów oraz jakieś lokalne usługi. Gdzie tu miejsce dla Google? Rynek muzyczny jest prawie przepełniony, więc firma z Moutain View musi się naprawdę postarać, aby uszczknąć kawałek tego tortu.

4