Mastodon

iPhone 4 – jakość nowego wyświetlacza

11
Dodane: 14 lat temu

Jedną z najważniejszych wg mnie nowości jaką wprowadza iPhone 4 jest jego wyświetlacz. Wyświetlacz wykonany w technologii nazwanej przez Apple Retina, ma rozdzielczość 960 x 640 pikseli.

I właśnie ta rozdzielczość najbardziej mnie interesowała. Jak to wygląda w praktyce? Jaka może być różnica w odbiorze na tak małym, w gruncie rzeczy, wyświetlaczu? Oczywiście istnieje dokładna prezentacja na stronie Apple, ale wiecie jak to jest – na stronach produktów wszystko zawsze pięknie wygląda.

Serwis Mashable! opublikował w weekend zdjęcia oraz wideo pokazujące na żywo jak wygląda jakość ekranu.

Powiem szczerze, że jestem pod gigantycznym wrażeniem. Jeszcze czegoś takiego nie widziałem. Przyjrzyjcie się jak mikroskopijne są piksele, przez co obraz jest niebywale ostry – tu jest link do zdjęcia w maksymalnej rozdzielczości.

Pytanie tylko czy będzie to czytelne tak na co dzień? Na pewno osoby ze słabszym wzrokiem muszą mieć okulary, ale z drugiej strony zawsze możemy rozciągając palcami powiększyć sobie fragment.

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 11

Apple raczej chciało uzyskać efekt jak ~25 lat temu z drukarkami laserowymi – magiczne 300DPI i ząbki znikają ;)
Zdjęcia i grafiki wyglądają też rewelacyjnie na nim.
To, że niepowiększona strona lepiej wygląda to raczej efekt uboczny i tak będziemy sobie powiększać obraz do czytania.

Filmik tak naprawdę niewiele pokazuje
zoom w czytniku ibook? wyglądają jak wektorowe czcionki które można zoomować w dowolnej rozdzielczości ..
a potem trzęsąca się ręka robi film zdjęcia trzymanego w innej trzęsącej się ręce ..

ale zdjęcie to już co innego :-) wygląda super :-)

Mała korekta: Wyświetlacz iPhone 4 wykonany jest w technologi IPS, o bardzo małym rozmiarze pikseli, a “Retina Display” to jedynie nazwa wymyślona przez Apple dla celów marketingowych. Retina nie technologia. Wiem, że to mało istotny szczegół dla niektórych, ale mnie akurat takie nieprecyzyjne newsy rażą, bo później na ich podstawie zaczynają utrwalać się nieprawdziwe informacje. Należy więc dbać o precyzyjność przekazu ;)
Pytanie czy pełna rozdzielczość będzie wykorzystywana przez twórców gier 3d, co przecież znacznie bardziej obciąży system i przełoży się na ilość FPS. Mam nadzieję, że autorzy tego testu powtórzą konfrontację i zobaczymy jak wtedy będą prezentowały się wyniki: http://www.youtube.com/watch?v=GYqZK25KU3U