Sony prezentuje Music Unlimited

02/09/2010, 22:28 · · · 1

Zgodnie z wczorajszą informacją, Sony w Berlinie podczas targów IFA zaprezentowało swój nowy, internetowy serwis muzyczny – Music Unlimited.

Ma on bezpośrednio konkurować z iTunes Store, ale w odróżnieniu od sklepu Apple, całość ma działać w chmurze. Sony twierdzi, że pobrane zasoby na dysk komputera zbytnio go obciążają i dlatego proponuje rozwiązanie oparte o abonament w internecie.

Obawiam się, że niestety nie tędy droga. O ile w urządzeniach stacjonarnych, które zainstalowane są zazwyczaj w miejscach gdzie można mieć łącze z dosyć dużą przepustowością i do tego bez limitów transferu może mieć to rację bytu, o tyle w wypadku produktów przenośnych jest to strzał kulą w płot. Skoro ma to być rozwiązanie dla wszystkich produktów Sony, to co mają powiedzieć ci biedni posiadacze walkmanów czy też PSP, gdy nie ma zasięgu WiFi? Muzyki nie posłuchają. Coś marnie to widzę.

Sony powinno się mocno zastanowić nad koncepcją swojego sklepu, bo okazuje się, że urządzenia mobilne bardzo mocno idą im w górę. W ostatnim miesiącu Walkmany przeskoczyły w Japonii iPody, a dodatkowo gdzieś mi mignęła informacja, że smartfony Sony są na pierwszym miejscu jeśli chodzi o ilość sprzedaży telefonów z Androidem (chodziło o linię Xperia – jak znajdę linka to go dokleję).

Źródło: News.Cnet.com



1

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada