LiquidMetal i MacBooki Pro

17/02/2011, 11:48 · · · 3

Cult of Mac opublikował ciekawy wpis na temat potencjału wykorzystania technologii LiquidMetal w MacBookach Pro.

LiquidMetal nie jest płynny pomimo nazwy, ale ma sporo zalet względem stopów aluminium czy stali. Został też już wykorzystany w kilku ciekawych produktach, m.in. kijach golfowych, obudowach telefonów Vertu czy pendrive’ach SanDiska. Wykazuje większą wytrzymałość i wolniej się wyciera od konkurencji, będąc jednocześnie bardziej „giętkim” materiałem. Pozwala też obniżyć koszty produkcji.

Jego zastosowanie w obudowach ma jedną gigantyczną zaletę: jest około 20% lżejszy od aluminium! Wyobrażacie sobie MacBook Air 11″ o wadze zbliżonej do iPada? Dwukilogramowy MacBook Pro 13″ spadłby do około 1.6 kg.

Przy okazji nowej technologii, ciągle pojawiają się kolejne plotki o nowych MacBookach Pro. Jak donosi duński reseller, mają pojawić się już 1. marca. Spodziewane jest również wykorzystanie najnowszych procesorów Sandy Bridge od Intela — pytanie tylko na ile przeszkodzi w tym sprzętowy bug, który opóźni ich dostawy do 20/02. Najnowsze plotki i przecieki też wspominają o wyższych rozdzielczościach ekranów (opcjonalne) w dwóch wersjach: matt i glossy (1440×900 dla 13″).

Co ciekawsze, modele 15 i 17″ mają mieć wymienialny napęd DVD. Rzekomo będzie można go zastąpić drugim dyskiem twardym lub innym urządzeniem SATA — zakładam, że chodzi tutaj o możliwość podłączenia SSD.

Ceny mają również rzekomo spaść do $1099 za podstawowy model 13″, $1549 za 15″ i $2099 za 17″.

Pewnie niewiele z tego okaże się prawdą, ale spodziewam się technologii Instant On w nowych MBP wraz z możliwością pozostaniu w trybie uśpienia przez 30 dni — obie znane już z Aira. Nie zdziwiłbym się, gdyby pojawiła się szersza gama SSD, a być może nawet standardowy SSD-blade (w stylu najlżejszego MacBooka) obok HDD.

A Wy co oczekujecie?



3

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.