iMagazine

Wymieniony iPad 2

12/05/2011, 20:03 · · · 9

Wczoraj pisałem na Facebooku, o tym, że odebrałem nowego iPada z serwisu.

Po krótce przedstawię Wam jak to wszystko wyglądało, bo dostałem wiele pytań w tej sprawie.

Zepsuł mi się mikrofon

Pewnego dnia, zupełnie bez jakiegokolwiek ostrzeżenia, mikrofon przestał działać. Na 99% iPad nie został upuszczony czy też uderzony. Jest zawsze noszony w korowcu. Na ekranie ma Smart Cover. Poza biurem i domem noszę go dodatkowo jeszcze w torbie. Że mikrofon nie działa, zorientowałem się korzystając z FaceTime z Pemmaxem. Myśleliśmy, że to że nie ma głosu jest spowodowane słabym łączem po jednej ze stron. Po wielu próbach okazało się najgorsze – nie działał mikrofon, ale też nie działał mikrofon ten w słuchawkach od iPhone. Prawdopodobnie musiało coś paść bezpośrednio na płycie głównej.

Rzutem na taśmę sprawdziłem jeszcze czy będzie działał mikrofon podłączany poprzez USB. W tym celu poprzed iPad Camera Connection Kit podłączyłem mój mikrofon Samson Co1U, który służy do nagrywania naszego podcastu „Nadgryzieni”. W tym przypadku mikrofon zadziałał.

Poza mikrofonem wszystkie pozostałe funkcje działały bez najmniejszych problemów – jak w normalnym, sprawnym iPadzie.

Decyzja – serwis

Skontaktowałem się telefonicznie z serwisem iSource, aby potwierdzić moje przypuszczenia. Pan po drugiej stronie wstępnie zgodził się z diagnozą, ale zasugerował abym przyjechał osobiście. Po kilku dniach podjechałem. Mój iPad został poddany organoleptycznym oględzinom, które wykazały „ryski na obudowie”. Został przyjęty. Na drugi dzień dostałem telefon, że czeka na mnie w serwisie do odbioru zupełnie nowy egzemplarz. Wymieniono 1:1.

Synchronizacja

Podjechałem, odebrałem i wróciłem do domu, aby podpiąć i odtworzyć zawartość z kopii bezpieczeństwa. Przy odtwarzaniu zawartości z iPada 1 na mojego pierwszego iPada 2 wszystko przebiegło płynnie i bez problemów. Trochę to wszystko trwało, bo pamięć mam praktycznie całą zapchaną, ale nie miałem, żadnych problemów. iPad 2 został idealną kopią iPada 1 – wszystkie ustawienia, hasła, zawartość aplikacji, nawet otwarte strony w Safari były te same.

W tym przypadku, odtworzenia kopii z pierwszego iPada 2 na nowego, wymienionego, niestety coś się pokopało. Po zakończonej synchronizacji miałem totalną sieczkę w aplikacjach. Wszystkie były luzem na 9 ekranach. Żadna aplikacja nie była w przyporządkowanych folderach, ba nie było żadnych folderów. Co więcej okazuje się, że niektóre aplikacje, które poprzednio poprawnie się przeniosły wraz zawartością są teraz puste – np. AVPlayerHD.

Czy ktoś też tak miał?


Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii, dobrej kuchni, swojej żony oraz synów - Franka i Leona. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada


Dodaj komentarz

Anonim napisał(a):

Ja tak miałem. Generalnie wszystko przeszło ok poza układem aplikacji i folderów.

Anonim napisał(a):

Ja przenosiłem z 3g na 3gs dwa telefony zawsze było tak samo. Żona była nie pocieszona bo straciła stan z jakiejś gry i brak folderów.

Dominik Łada napisał(a):

Ja sie zdziwilem, bo poprzednio wszystko sie przeniosło…

Moridin napisał(a):

Generalnie zamiast iPad 1 i iPad 2 to pisze iPad uszkodzony i iPad nowy, bo niektórzy pomyślą że wymienili Ci 1. gen. na 2. gen. :-)

Anonim napisał(a):

A powiedz.. nie może się tak zdarzyć? iPad’a 1 nie wymienią na iPad’a 2?

Piotr Tobolski napisał(a):

też tak miałem z ipoda na iphone – stan gry w angry birds poszedł się… :/

Anonim napisał(a):

Ja dzisiaj miałem lepiej mój iPhone 4 co jakiś czas odrzucał połączenia ( dropped calls), wybrałem się do Apple Store , gość podłączył go do komputera, program wykazał , ze faktycznie jest problem i tak oto na 42 dni przed końcem gwarancji mam „nowy” telefon ( refurbished- czyli jak nowy tylko bez pudła – wszystkie części musza być nowe). Niby nic a cieszy

Dbamy o Twoją prywatność

Od dnia 25 maja 2018 r. dostosowujemy naszą działalność do nowego Rozporządzenia Unii Europejskiej o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zaktualizowaliśmy naszą Politykę Prywatności, aby udzielić Ci bardziej szczegółowych informacji, w jaki sposób iMagazine.pl chroni twoją prywatność, oraz w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw odnośnie danych osobowych.

Kliknij w poniższy link, aby zapoznać się z zaktualizowaną Polityką Prywatności.

Dziękujemy, że jesteś z nami,
redakcja iMagazine

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ OK