„Za darmo” jest za darmo w Woblinku

08/06/2011, 16:08 · · · 1

Jeśli macie iPada to pewnie znacie aplikację Woblink – księgarnię iPadową z e-bookami po polsku.

Woblink robi od dziś promocję na e-booka Chrisa Andersona „Za darmo”. E-book będzie dostępny bezpłatnie do końca tego tygodnia. Wszystko co musicie zrobić, to musicie mieć zainstalowaną aplikację Woblink.

„Za darmo” jest wydane przez wydawnictwo Znak i w wersji papierowej kosztuje 49PLN. Poniżej możecie przeczytać kilka zdań na temat książki.

Na tym, co za darmo, możesz nieźle zarobić.

Chińskie podróbki markowych ubrań poprawiają wyniki sprzedaży w salonach Diora.
To, że ludzie ściągają z sieci pirackie pliki MP3, nie szkodzi muzykom, ale jest dla nich jak najbardziej korzystne.
Udostępnienie za darmo w internecie książki bestsellerowego autora zwiększyło jej sprzedaż w księgarniach.

Jak to jest możliwe, wyjaśnia Chris Anderson, autor bestsellerowego Długiego ogona. Nie tylko wyjaśnia – wprost radzi, jak zarobić na darmowych produktach, podpowiadając między innymi 50 konkretnych modeli biznesowych opartych na „za darmo”.
Gdy w 2007 roku grupa Radiohead opublikowała za darmo w internecie swój album In Rainbows, uznano to wydarzenie za punkt zwrotny w dziejach nie tylko kultury, ale przede wszystkim biznesu. Muzycy zrobili to samo co King Gillette, który zbudował przemysłowe imperium, rozdając za darmo maszynki do golenia z wymiennymi ostrzami. Dziś Google daje zaś swoim użytkownikom za darmo wszystko, a firma i tak zarabia krocie.
Za darmo to zaskakujący i prowokujący podręcznik nowego modelu biznesu i marketingu.
Za darmo to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak działa biznes w epoce internetu.



1

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada