Apple na 8. miejscu najcenniejszych marek na świecie
Serwis Bloomberg opublikował w poniedziałek listę najcenniejszych marek na świecie w minionym roku przygotowaną przez firmę Interbrand. Wśród nich Apple uplasowało się na 8. miejscu zaliczając skok o 9 miejsc w porównaniu z rokiem 2010.
W liczba wygląda to jeszcze okazalej. Wartość marki Apple wzrosła z 21,143 mld USD do 33,492 mld USD, co stanowi aż 58% wzrost. Wyniku tego nie pobiła żadna z marek znajdujących się na liście.
A oprócz Apple, w pierwszej dziesiątce stu najcenniejszych marek świata znalazły się Microsoft (miejsce 3. z 3% spadkiem wartości względem roku 2010), Google (miejsce 4. i 27% wzrostu). Warto również wymienić Amazon.com (miejsce 26., skok o 10 miejsc w odniesieniu do roku poprzedniego i 32% wzrostu wartości), które swoje miejsce zawdzięcza z pewnością po części wypuszczeniu Kindle Fire; jak również Samsung (miejsce 17. i 20% wzrostu).
Apple na liście 20 najcenniejszych marek świata pojawiło się po raz pierwszy w roku 2009 z szacowaną wartością 15,4 mld USD.
Komentarze: 6
“Serwis Bloomberg opublikował(…)” warto by dodać jakieś odwołanie do firmy Interbrand, która oszacowała warości marek i całe zestawienie stworzyła… Bloomberg tutaj tylko przekazuje wyniki ich pracy.
http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2011.aspx
Dzięki za podpowiedź :)
Apple obok DIsneya – Steve by się ucieszył :)
a gdzie Mercedes? Bmw? do dupy z takimi tabelkami…
Gdybyś wszedł na któryś z linków ze wstępu, to łatwo byłoby zauważyć, że Mercedes jest na miejscu 12., a BMW na miejscu 15. ;)
Zgodnie z tym~>Apple jest najlepiej rozwijającą się firmą roku 2011! Bardzo dobrze! Ciekawe jak to się odbije na konsumentach :~)