Apple na 8. miejscu najcenniejszych marek na świecie

17/01/2012, 14:52 · · · 6

Serwis Bloomberg opublikował w poniedziałek listę najcenniejszych marek na świecie w minionym roku przygotowaną przez firmę Interbrand. Wśród nich Apple uplasowało się na 8. miejscu zaliczając skok o 9 miejsc w porównaniu z rokiem 2010.

W liczba wygląda to jeszcze okazalej. Wartość marki Apple wzrosła z 21,143 mld USD do 33,492 mld USD, co stanowi aż 58% wzrost. Wyniku tego nie pobiła żadna z marek znajdujących się na liście.

A oprócz Apple, w pierwszej dziesiątce stu najcenniejszych marek świata znalazły się Microsoft (miejsce 3. z 3% spadkiem wartości względem roku 2010), Google (miejsce 4. i 27% wzrostu). Warto również wymienić Amazon.com (miejsce 26., skok o 10 miejsc w odniesieniu do roku poprzedniego i 32% wzrostu wartości), które swoje miejsce zawdzięcza z pewnością po części wypuszczeniu Kindle Fire; jak również Samsung (miejsce 17. i 20% wzrostu).

Apple na liście 20 najcenniejszych marek świata pojawiło się po raz pierwszy w roku 2009 z szacowaną wartością 15,4 mld USD.



6

Maciej Skrzypczak

Użytkownik sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, grafik komputerowy, Redaktor iMagazine.pl.