Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Uruchamianie Hotspota osobistego na nowym iPadzie w Orange

Uruchamianie Hotspota osobistego na nowym iPadzie w Orange

28
Dodane: 12 lat temu

Jak wspominałem w długi weekend, w ustawieniach nowego iPada pojawiła się wreszcie możliwość uruchomienia Hotspotu osobistego. Bardzo się z tej informacji ucieszyłem, bo mam w nowym iPadzie kartę abonamentową z kosmicznym limitem transferu, którego aż żal nie móc wykorzystywać. Od razu chciałem to przetestować ale nie udało mi się.

Ponieważ wyskoczyła mi informacją, abym “poprosił Orange Poland” o to, aby uruchomili mi tą funkcję na moim iPadzie, odbyłem ciekawą rozmowę z BOK.

Ja – Dzień dobry. Chciałbym uruchomić funkcję Hotspot osobisty w iPadzie.

BOK – Chciałby Pan podłączyć iPada do routera?

Ja – Nie, chciałbym uruchomić funkcję Hotspot i mam komunikat, że mam się z Wami skontaktować.

BOK – Dobrze, a który model iPada? Było ich kilka. iPad 4S?

Ja – Nie, nowy iPad.

BOK – Tzn jaki?

Ja – Nowy iPad.

BOK – Ok. To ja się skontaktuje z działem zajmującym się internetem.

…5 minut…

BOK – Ale Pan nie kupił od nas tego iPada.

Ja – Tak, bo go jeszcze wtedy nie mieliście, ale kupiłem specjalnie do niego abonament u Was tylko na dane.

BOK – To muszę to sprawdzić.

…5 minut…

BOK – Ale my nie mamy takie usługi uruchomionej dla takich telefonów

Ja – Ale to jest tablet, nie telefon.

BOK – A w jaką aplikację Pan wchodzi aby to uruchomić?

Ja – Nie wchodzę w żadną aplikację, bo to jest część systemu.

BOK – A gdzie to się ustawia.

Ja – Ustawienia>Ogólne>Sieć

BOK – Ale my nie mamy uruchomionej w sieci takiej usługi, jak Pan to uruchomił?

Ja – Nic nie uruchamiałem, to jest w ustawieniach systemu. Była automatyczna aktualizacja ustawień operatora, od Was i wyświetla mi się komunikat na ekranie “Skonfiguruj Hotspor osobisty. Aby włączyć Hotspot osobisty na tym koncie, poproś Orange Poland”. Dlatego do Pana dzwonię.

BOK – A jaką wersję systemu ma Pan na swoim iPadzie?

Ja – Ostatnią, 5.1.1.

BOK – A w jaki sposób Pan aktualizował swojego iPada? Przez iTunes?

Ja – Oczywiście.

BOK – To ja muszę to sprawdzić.

…5 minut…

BOK – Dziękuję za chwilę cierpliwości. Dowiedziałem się od kolegów z działu technicznego, że ta funkcja może nie działać na wszystkich modelach. Jednocześnie nie będzie działała jeśli występują jakieś mikrobłędy na karcie SIM. Dlatego sugeruję udać się do najbliższego salonu aby zweryfikować kartę.

…34 minuty, jestem w salonie Orange…

Ja – Rozmawiałem z BOK, bo nie mogę uruchomić w moim nowym iPadzie funkcji Hotspot osobisty. Podobno mogę mieć jakieś błędy na karcie SIM.

Miła Pani z Orange – Proszę o kartę…tak faktycznie ma Pan jeden błąd. Usunęłam go.

Ja – Dziękuję. Ale jak widzi Pani nic nie zmieniło się…

Miła Pani z Orange – Hmmm, to proszę poczekać…połączę Pana przez telefon z infolinią techniczną Orange.

Ja – ???

…5 minut…

Miła Pani z infolinii technicznej – Czy kupował Pan od nas iPada?

Ja – Nie. Na wolnym rynku.

Miła Pani z infolinii technicznej – A czy aktywował Pan iPada poprzez iTunes?

Ja – Oczywiście.

Miła Pani z infolinii technicznej – A czy aktywował Pan iPada z włożoną naszą kartą SIM?

Ja – No nie, obawiam się, że nie, bo jeszcze nie miałem wtedy abonamentu od Was.

Miła Pani z infolinii technicznej – W takim razie musi Pan zresetować iPada, odtworzyć go z ustawieniami fabrycznymi i ponownie aktywować z włożoną naszą kartą SIM.

Ja – Ok, dziękuję…

…34 minuty, powrót do redakcji…

…1,5h odtwarzanie iPada do stanu fabrycznego…jeszcze nie ma synchronizacji z dokumentami…uruchamiam iPada, wchodzę w Hotspot osobisty i…nadal to samo. Dzwonię do BOK Orange.

Ja – Witam, zrobiłem wszystko co mi kazaliście – byłem w salonie z kartą SIM, odtworzyłem do ustawień fabrycznych mojego iPada i nic się nie zmieniło

Miła Pani z infolinii technicznej 2 – Po naszej stronie wszystko działa. Hotspot osobisty to jest funkcja systemu, za którą odpowiada Apple.

Ja – To dlaczego mam taki monit, który sugeruje, że muszę się z Wami skontaktować?

Miła Pani z infolinii technicznej 2 – Wg mojej wiedzy niestety jest to po stronie Apple. Postaram się jednak czegoś więcej dowiedzieć i oddzwonię do Pana.

Ja – Dziękuję, będę czekał w takim razie.

Nie udało się… Nadal mam monit aby zgłosić się do Orange Poland celem uruchomienia usługi na moim koncie. iPad odtwarza się już drugą godzinę (swoją drogą nieźle go miałem wypchanego…). Modem 3G działa normalnie w iPadzie i mogę z niego korzystać, jednak nie mam możliwości używania jako Hotspotu osobistego. Przełożenia karty Orange z mojego iPhona do iPada daje takie same rezultaty – 3G działa, ale Hotspot osobisty nie.

Macie jakieś pomysły co dalej zrobić? Czy ktoś z Was ma/miał podobne problemy? Interesuje mnie oczywiście najbardziej kwestia użytkowników z Orange.

Przy okazji pojawiła się kwestia braku kompetencji w BOK. Generalnie produkty z iOS to jest czarna magia dla obsługi. Sytuację uratowały dwie miłe Panie, ale mimo wszystko drogi Orange proponuję przeszkolić swoich ludzi, bo zakładam, że wielu będzie klientów, którzy będą mieli podobne problemy do moich.

W razie czego służymy pomocą w przeprowadzeniu takiego szkolenia.

A póki co szukam dalej rozwiązania dlaczego nie działa mi Hotspot osobisty. Liczę na Wasze podpowiedzi.

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 28

Ja się w cale nie dziwie takich odpowiedzi, jeśli do BOK zatrudniani są klienci z zerowa wiedzą produktu, a odpowiedzi są podawane na tacy. Taki człowiek to niczym nie różni się od Siri. Zadasz mu zaprogramowane pytanie to da ci na nią odpowiedź, jeśli jednak wykroczysz po za granice, gubi się.

Ten pierwszy człowiek z BOKu był kompletnie zielony. Panie były dużo lepiej ogarnięte, ale też sporo myliły. Kurcze nie wiem o co chodzi, że mi nie chce działać.

Wiem wiem… ale to są dwie różne sprawy. Jak włożysz tą kartę z iPada do iPhone’a to pewnie też będzie aktywny. Dlatego myślę, że warto byłoby sprawdzić z kartą kogoś komu działa na iPadzie. Można też twoją kartę włożyć do innego iPada.

Mam Orange Free na kartę. Zaktualizowałem ustawienia operatora. Nie wyjmowałem karty, nie restartowałem iPada, Hotspot działa bez żadnych problemów.

Może skorzystaj z rady Opydo:
http://www.playr.pl/2011/09/lifehacking-biura-obslugi-klienta-w-netii-czyli-jak-uproscic-sobie-zycie/

W Erze zjawiłem się w salonie z takim samym problemem 2 dni po zakupie telefonu, podałem tylko swój numer i 2h później wszystko działało.

Pewnie dział, który dogadał się z Applem w sprawie HotSpota nie wysłał odpowiednich instrukcji do “Biura Obsług”. Za 2-3 tygodnie dział powinni przetrawić te nowe procedury…

New iPad z T-mobile miałem ten sam komunikat.Zadzwoniłem na infolinie około godziny pierwszej w nocy.Rozmowa trwała 20 sekund a po dwudziestu minutach już miałem działającego hotspota.

a nie masz innej microsim z Orange (nawet pożyczyć) ?

Właśnie przełożyłem z iPhona. Wydaje mi się, że jednak mogę chyba mieć walniętego iPada…Na karcie z telefonu na moment pojawił się Hotspot po czym zniknął i ponownie pojawia się informacja o konieczności kontaktu z Orange Poland. Muszę jeszcze zrobić inny myk – wsadzić jakąś kartę z TMobile i moje karty włożyć do innego nowego iPada, aby wykluczyć wszelkie ewentualności.

od początku to tak wyglądało, skoro w tel jest ok to tylko ipad. orange nie ma innej możliwości włączyć Ci tego jak standardowa opcja przez aktualizacje operatora w tym wypadku 12.1

Z drugiej strony kilka osób komentowało, że też mieli taką informację u innych operatorów i po rozmowie z tamtejszym BOK coś im “uruchomili”

myślę, że było to na zasadzie “nic nie zrobię sam tylko dzwonie do BOK” i konsultanci w magicznej kuli włączali opcje włączane z automatu, które najczęściej trzeba uzyskać przez zresetowanie sprzetu czy poczekaniem kilka minut. Ale to takie tylko moje wywody :)

Miałem dwa simy Orange i Era, obyło się bez “przebojów”, tyle że w Erze zadziałała po ponowny uruchomieniu iPada i około 20 minutach. Ale za to miałem inny “orzeszek”, mianowicie PLAY. Kupiłem internet na kartę za 19 zł, przychodzę do domu, łapie się za wycinarkę i dawaj “wkładam” do iPada. I co? I nic sieć niby jest, niby nie ma ;-) Łapie iPhona, umieszczam kartę, a tu brak sieci. Dzwonię do bok. Dowiaduje się niestworzonych informacji, bo czym jak stanowczo poprosiłem o przyjęcie reklamacji, miła pani zabiła mnie stwierdzeniem: – Brak rejestracji karty, nie będę dalej z Panem rozmawiać…. (koniec połączenia). Następnego dnia pojechałem dopełnić “obowiązku” rejestracji i wymienić sim, bo okazała się wadliwa.