Problem z niedziałającym Find My Mac
Niedawno przesiadłem się na nowy komputer. Przesiadka była w miarę bezbolesna – klonowanie dysku, kilka nowych ustawień, resety PRAM itp i byłem “u siebie”.
Okazało się jednak, że nie wszystko zadziałało tak jak tego bym oczekiwał. Teoretycznie wszystko przekopiowało się i wszystkie usługi zaczęły poprawnie funkcjonować, prócz jednej – Find My Mac.
Zorientowałem się dopiero w momencie, gdy szukając swojego iPhona włączyłem aplikację Find My iPhone na iPadzie i nie wyświetlał się mój komputer. Od razu otworzyłem w Preferencjach Systemowych na komputerze, opcję dotyczącą iCloud i ku mojemu zdumieniu okazało się, że funkcja Find My Mac jest wyszarzona, niedostępna, oraz pojawił się komunikat, że muszę “uaktualnić system odzyskiwania”. Kliknąłem w przycisk “Uaktualnij…” i …nic. Wszystko mam aktualne.
Zacząłem drążyć temat i szukać rozwiązania. Z pomocą przyszedł niezastąpiony we wszelkich tipsach&tricksach, Maciek Skrzypczak, który podrzucił mi linka do wsparcia Apple – okazuje się, że jest to problem dotyczący szerszej grupy użytkowników. Na szczęście jest na niego proste rozwiązanie.
- Trzeba zrestartować komputer z wciśniętym CMD+R
- Należy uruchomić Narzędzie dyskowe i naprawić dysk
- Zrestartować w normalnym trybie komputer
- Pobrać ręcznie “Uaktualnienie trybu odzyskiwania systemu Lion” i go zainstalować (ok 450MB)
- Voila, wszystko powinno już działać poprawnie. Ja już widzę swój komputer.
P.S.
Dzięki też dla @emigrant_, który mniej więcej w podobnym czasie podesłał to samo rozwiązanie.
Komentarze: 1
też to miałem , ale po zainstalowaniu ML GM dziala, ale z to moj iPhone 4S z iOS 6 3 beta nie aktualizuje się w chmurze , ostatnia aktualizacja 15 lipca , od tego momentu kopia zapasowa możliwa tylko na kompie. Może ktoś wie w czym problem, żadne resety komórki i komp. nie pomagają