Problem z niedziałającym Find My Mac

21/07/2012, 12:07 · · · 1

Niedawno przesiadłem się na nowy komputer. Przesiadka była w miarę bezbolesna – klonowanie dysku, kilka nowych ustawień, resety PRAM itp i byłem „u siebie”.

Okazało się jednak, że nie wszystko zadziałało tak jak tego bym oczekiwał. Teoretycznie wszystko przekopiowało się i wszystkie usługi zaczęły poprawnie funkcjonować, prócz jednej – Find My Mac.

Zorientowałem się dopiero w momencie, gdy szukając swojego iPhona włączyłem aplikację Find My iPhone na iPadzie i nie wyświetlał się mój komputer. Od razu otworzyłem w Preferencjach Systemowych na komputerze, opcję dotyczącą iCloud i ku mojemu zdumieniu okazało się, że funkcja Find My Mac jest wyszarzona, niedostępna, oraz pojawił się komunikat, że muszę „uaktualnić system odzyskiwania”. Kliknąłem w przycisk „Uaktualnij…” i …nic. Wszystko mam aktualne.

Zacząłem drążyć temat i szukać rozwiązania. Z pomocą przyszedł niezastąpiony we wszelkich tipsach&tricksach, Maciek Skrzypczak, który podrzucił mi linka do wsparcia Apple – okazuje się, że jest to problem dotyczący szerszej grupy użytkowników. Na szczęście jest na niego proste rozwiązanie.

  1. Trzeba zrestartować komputer z wciśniętym CMD+R
  2. Należy uruchomić Narzędzie dyskowe i naprawić dysk
  3. Zrestartować w normalnym trybie komputer
  4. Pobrać ręcznie „Uaktualnienie trybu odzyskiwania systemu Lion” i go zainstalować (ok 450MB)
  5. Voila, wszystko powinno już działać poprawnie. Ja już widzę swój komputer.

P.S.

Dzięki też dla @emigrant_, który mniej więcej w podobnym czasie podesłał to samo rozwiązanie.



1

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada