iMagazine

Problem z niedziałającym Find My Mac

21/07/2012, 12:07 · · · 1

Niedawno przesiadłem się na nowy komputer. Przesiadka była w miarę bezbolesna – klonowanie dysku, kilka nowych ustawień, resety PRAM itp i byłem „u siebie”.

Okazało się jednak, że nie wszystko zadziałało tak jak tego bym oczekiwał. Teoretycznie wszystko przekopiowało się i wszystkie usługi zaczęły poprawnie funkcjonować, prócz jednej – Find My Mac.

Zorientowałem się dopiero w momencie, gdy szukając swojego iPhona włączyłem aplikację Find My iPhone na iPadzie i nie wyświetlał się mój komputer. Od razu otworzyłem w Preferencjach Systemowych na komputerze, opcję dotyczącą iCloud i ku mojemu zdumieniu okazało się, że funkcja Find My Mac jest wyszarzona, niedostępna, oraz pojawił się komunikat, że muszę „uaktualnić system odzyskiwania”. Kliknąłem w przycisk „Uaktualnij…” i …nic. Wszystko mam aktualne.

Zacząłem drążyć temat i szukać rozwiązania. Z pomocą przyszedł niezastąpiony we wszelkich tipsach&tricksach, Maciek Skrzypczak, który podrzucił mi linka do wsparcia Apple – okazuje się, że jest to problem dotyczący szerszej grupy użytkowników. Na szczęście jest na niego proste rozwiązanie.

  1. Trzeba zrestartować komputer z wciśniętym CMD+R
  2. Należy uruchomić Narzędzie dyskowe i naprawić dysk
  3. Zrestartować w normalnym trybie komputer
  4. Pobrać ręcznie „Uaktualnienie trybu odzyskiwania systemu Lion” i go zainstalować (ok 450MB)
  5. Voila, wszystko powinno już działać poprawnie. Ja już widzę swój komputer.

P.S.

Dzięki też dla @emigrant_, który mniej więcej w podobnym czasie podesłał to samo rozwiązanie.

1

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii, dobrej kuchni, swojej żony oraz synów - Franka i Leona. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada


1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
januszp Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
januszp
Gość
januszp

też to miałem , ale po zainstalowaniu ML GM dziala, ale z to moj iPhone 4S z iOS 6 3 beta nie aktualizuje się w chmurze , ostatnia aktualizacja 15 lipca , od tego momentu kopia zapasowa możliwa tylko na kompie. Może ktoś wie w czym problem, żadne resety komórki i komp. nie pomagają