Mastodon

Mac Steam Store

11
Dodane: 12 lat temu

W obliczu coraz większej krytyki wobec ograniczeń Apple odnośnie aplikacji umieszczanych w Mac App Store (jak na przykład ostatnio wdrożony Sandbox) wiele osób zaczyna szukać innych sposobów na pobieranie ulubionych aplikacji. Wkrótce może powstać duży konkurent. Jak wynika z noty prasowej firma Valve, do której należy sklep Steam, czyli jedna z najlepszych platform do zakupów gier, ogłosiła, że już wkrótce planuje rozszerzyć jej ofertę również o programy.

Steam w odniesieniu do gier oferuje dziś bardzo wygodne użytkowanie. Począwszy od łatwej instalacji, przez automatyczne aktualizacje, a na zapisywaniu danych w chmurze skończywszy, Steam wydaje się być doskonałą alternatywą do tworu Apple, czyli Mac App Store. Dodatkowym atutem będzie z pewnością fakt, że przystąpienie do platformy Valve raczej nie będzie się wiązało z takimi restrykcjami, jak w firmie sygnowanej nadgryzionym jabłkiem. Może to być więc szansa dla wielu deweloperów, którzy nie dostali się do MAS.

Na razie jednak nie wiadomo, jakie aplikacje ukażą się w sklepie Steam, jak również, czy te dla OS X będą dostępne od razu. Wszystkiego najpewniej dowiemy się już 5 września, kiedy oferta Valve poszerzy się właśnie o aplikacje. Poniżej możecie się zaznajomić ze wspomnianą notą prasową.

Steam Expands Beyond Games

Launch Set of “Software” Titles Coming Sept 5

Aug 8, 2012 – Valve, creators of best-selling game franchises (such as Counter-Strike, Half-Life, Left 4 Dead, Portal, and Team Fortress) and leading technologies (such as Steam and Source), today announced the first set of Software titles are heading to Steam, marking a major expansion to the platform most commonly known as a leading destination for PC and Mac games.

The Software titles coming to Steam range from creativity to productivity. Many of the launch titles will take advantage of popular Steamworks features, such as easy installation, automatic updating, and the ability to save your work to your personal Steam Cloud space so your files may travel with you.

More Software titles will be added in an ongoing fashion following the September 5th launch, and developers will be welcome to submit Software titles via Steam Greenlight.

„The 40 million gamers frequenting Steam are interested in more than playing games,“ said Mark Richardson at Valve. ”They have told us they would like to have more of their software on Steam, so this expansion is in response to those customer requests.”

For more information, please visit www.steampowered.com.

Źródło: Steam

Maciej Skrzypczak

Użytkownik sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, grafik komputerowy, Redaktor iMagazine.pl. Mastodon: mcskrzypczak@c.im

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 11

Może, ale nie musi. Pewnie będą tam do kupienia głównie aplikacje, które w jakiś sposób nie zgadzają się z apple’owymi TOS dla Mac App Store. Osobiście nie wyobrażam sobie exodusu developerów z najlepszego kanału dostępu do klienta ;-)

To jest tylko zabieg kosmetyczny, żeby obejść prawo unijne w zakresie odsprzedawania gier rozprowadzanych w wersji stricte cyfrowej. Zaskakująco wiele osób przejmuje się usunięciem funkcjonalności, z której i tak mało kto skorzysta.

Kosmetyczny? w starym regulaminie placiles za produkt cyfrowy. W nowym za subskrypcję tegoż produktu. I nie masz wyjścia, jesli chcesz korzystac z gier, musisz sie na to zgodzic. Mala zmiana jest z punktu widzenia uzytkowania gier, ale w gruncie rzeczy to kolosalna różnica.

1) Nie płaciłem za produkt cyfrowy dosłownie tylko za prawo do korzystania z produktu cyfrowego na określonych zasadach (EULA).
2) Dla mnie “wieczyste” subskrybowanie produktu cyfrowego i posiadanie go na własność to to samo, stąd nazwałem to kosmetyką. No ale z drugiej strony ja nie zamierzałem sprzedawać gier na rynku wtórnym, które kupiłem za 3-10€ w promocjach i przeszedłem po kilka razy (w sensie, skorzystałem z nich), więc rozumiem, że są osoby, którym to nie po nosie.
3) Valve i tak nie planowałem pozywać, więc te zapisy – choć potencjalnie niesprawiedliwe – niczego nie zmieniają dla większości korzystających z usługi.

i na koniec: jeśli dziś Valve zmieniając zasady gry ma prawo usunąć czyjąś bibliotekę gier w razie braku akceptacji nowej licencji, to wcześniej już ktoś musiał zaakceptować zapisy umożliwiające im takie postępowanie.

…wieczyste subskrybowanie w ramach obecnego regulaminu i potencjalnych zmian wprowadzonych w przyszlosci – na ktore bedziesz musial sie zgodzic. To tym bardziej ciekawe w kontekscie rozszerzenia oferty o ktorej mowi artykuł powyżej. Nie planuje odpsrzedawania gier (chociaz z drugiej strony – czemu nie?) ale też chcialbym swobodnie korzystac z aplikacji, za ktore zaplacilem. Bez ryzyka usunięcia biblioteki.

Póki co nie ma takiego ograniczenia, a software w Steamie ma wyjść już na dniach, więc raczej Apple nic nie zrobi przeciw temu.