Następne aktualizacje iOS rozwiążą problem z iMessage

22/05/2014, 19:09 · · · 6

Usługa iMessage, z której słyną sprzęty Apple, pomimo licznych zalet nie jest bez wad. Szczególnie w ostatnim czasie głośno zrobiło się o pewnym problemie, który w jednym przypadku poskutkował nawet pozwem wymierzony w stronę Apple. Podobno rozwiązanie jest w drodze.

O co chodzi? Sprawa jest prosta – mając iPhone’a możemy podpisać nasz numer telefonu pod usługę iMessage. Pozwala to na wysyłanie darmowych wiadomości przez internet, zastępujących tradycyjne SMSy. Sam z iMessage korzystam setki razy dziennie, wielu moich znajomych decyduje się na iPhone’a właśnie ze względu na tę funkcję. Problem robi się jednak, gdy przestaniemy korzystać z iPhone’a.

Czas, jaki zajmuje Apple zorientowanie się, że dana osoba nie korzysta już z ich smartfona wynosi, jeśli dobrze pamiętam, jakieś dwa tygodnie (sprawdzałem to w zeszłym roku). W tym okresie użytkownicy iPhone’ów raczej nie wyślą SMS-a do „przesiadkowca”. Przez to, że numer dalej jest powiązany z usługą, to iPhone’y tych pierwszych będą z automatu wysyłały iMessage, które naturalnie na inne telefony nie dojdą. Co ciekawe, system często wyświetla pod tak wysłaną wiadomością „Dostarczone”. Rozwiązania są dwa: albo wyłączyć iMessage na iPhonie przed wyjęciem z niego karty, albo poprosić każdego znajomego, aby zmuszał swój telefon do wysyłania zwykłych SMS-ów.

Drugie rozwiązanie może zdawać się absurdalne, ale są sytuacje, w których jest to jedyne rozwiązanie. Mi taka przytrafiła się trzy dni temu, gdy mój iPhone umarł podczas aktualizacji do iOS 7.1.1. Z oczywistych przyczyn niemożliwe było wyłączenie iMessage. Całe szczęście, zaległe iMessage nie dotyczyły ważnych spraw, jednak podobna sytuacja może skończyć się w niektórych przypadkach tragicznie. Wiele firm zdecydowało się na iPhone’a jako telefon dla pracowników, a pisanie krótkich wiadomości to zdecydowanie najszybszy sposób komunikacji.

Jak jednak na problem zareagowało Apple? BusinessInsider donosi, że poszkodowanym sugerowano, aby wszyscy usunęli ze swoich książek adresowych „przesiadkowca” i dodali go na nowo lub… wrócili do sprzętu Apple. Chciałbym zobaczyć minę na twarzy byłych klientów, kiedy poznali „rozwiązanie”.

Okazuje się, że problem leży w małym błędzie w systemie iOS, który blokuje automatyczne „wypisywanie” numeru z iMessage. Mówi się o szybkim wydaniu iOS 7.1.2, który załatwi problem W przeciwnym wypadku na rozwiązanie będzie trzeba czekać do premiery iOS 8, czyli wrzesień.

Źródło: BusinessInsider, GottaBeMobile



6

Michał Zieliński

Star Wars, samochody i Taylor Swift.

mikeyziel