Aplikacja Creative Cloud i Yosemite
Zdecydowałem się zainstalować OS X Yosemite Developer Preview 3 jako czystą instalację na głównym dysku. W zasadzie wszystko działa. W zasadzie, bowiem miałem problem z uruchomieniem aplikacji od Adobe – Creative Cloud, co z kolei uniemożliwiało mi zainstalowanie Photoshopa, Illustratora i innych aplikacji. Problem dotyczył nie tylko mnie, ale również innych osób, które instalowały system na świeżo.
Całe szczęście rozwiązanie znalazł mój znajomy, imiennik z Twittera – Maciej Nowakowski. Wszystko sprowadza się do jednego pliku, który trzeba wyciągnąć z innego komputera, na którym byliście zalogowani do konta Adobe w aplikacji Creative Cloud lub też z kopii zapasowej, którą na pewno wykonaliście instalując Yosemite.
Wspomniany plik – opm.db
– znaleźć można pod poniższą ścieżką:
/Users/Nazwa_Użytkownika/Library/Application Support/Adobe/OOBE
i należy go skopiować w to samo miejsce na dysku z zainstalowanym OS X Yosemite. Najłatwiej to zrobić w Finderze wciskając skrót klawiszowy Shift
+Cmd
+G
i wpisując tam:
~/Library/Application Support/OOBE
Uwaga: Jeśli przed naprawą uruchamialiście Creative Cloud i wyłączaliście tę aplikację, to zapewne nie do końca się zamknęła (tak było m.in. w moim przypadku). W takiej sytuacji musimy uruchomić aplikację Monitor aktywności (którą znajdziemy w folderze /Applications/Utilities
), odnaleźć proces Creative Cloud i go zamknąć. No chyba, że aplikacja Monitor aktywności się Wam nie uruchamia. Wtedy musimy posłużyć się Terminalem (również z folderu /Applications/Utilities
) i wywołać w nim komendę:
pkill Creative Cloud
Źródło: macnow.pl
Komentarze: 5
Ja mam Yosemity pierwszą, druga a teraz trzecią edycję i mam CC (teraz CC2014) i żadnych problemów…
cieszymy sie twoim szczesciem … “uwielbiam” tskie posty gdzie koles zapodaje ze w sumie art jest do kitu bo jemu wszystko dziala … wiec Jakubie raz jeszcze: cieszymy sie twoim szczesciem
Ja się z to podzielę swoim nieszczęściem. Mam Yosemitke beta3 (wczesniej nie instalowalem CC) i podobnie jak w artykule nie idzie uruchomic CC. Wykonałem wskazane czynności kilkukrotnie uzupełniając je o całkowite instalacje i deinstalacje włącznie z creative cleanerem i niestety efekt ciągle ten sam na okienku CreativeCloud kręci się słoneczko i tyle. Czy ktoś ma może jeszcze jakieś dodatkowe wskazówki ?
P.S.
to miejsce w które powinno się skopiować pliczek to chyba raczej ~/Library/Application Support/Adobe/OOBE a nie ~/Library/Application Support/OOBE
chyba, że to tu jest pies pogrzebany i mam stworzyć nowy katalog ?
Maciek pisze “należy go skopiować w to samo miejsce na dysku z zainstalowanym OS X Yosemite”, dlatego milcząco przyjmijmy, że wkradł się drobny błąd; Mówisz, że u Ciebie CC nie ruszyło? W takim razie ja zaczekam na odpowiednie poprawki.
Już działa … ale zdecydowałem się na czystą instalkę Yosemite plus wspomniana w artykule modyfikacja, nie wiem co powodowało blokadę wcześniej, jednak docelowo jestem zadowolony bo z lenistwa do jakiego przyzwyczaił mnie osx (z windowsem to instalki co kilka miesiecy nie dziwiły) nie robiłem “czystej” od nie pamiętam kiedy :). Czasami warto odświeżyć warsztat pracy…