Aplikacja Creative Cloud i Yosemite

12/07/2014, 23:11 · · · 5

Zdecydowałem się zainstalować OS X Yosemite Developer Preview 3 jako czystą instalację na głównym dysku. W zasadzie wszystko działa. W zasadzie, bowiem miałem problem z uruchomieniem aplikacji od Adobe – Creative Cloud, co z kolei uniemożliwiało mi zainstalowanie Photoshopa, Illustratora i innych aplikacji. Problem dotyczył nie tylko mnie, ale również innych osób, które instalowały system na świeżo.

Całe szczęście rozwiązanie znalazł mój znajomy, imiennik z Twittera – Maciej Nowakowski. Wszystko sprowadza się do jednego pliku, który trzeba wyciągnąć z innego komputera, na którym byliście zalogowani do konta Adobe w aplikacji Creative Cloud lub też z kopii zapasowej, którą na pewno wykonaliście instalując Yosemite.

Wspomniany plik – opm.db – znaleźć można pod poniższą ścieżką:

i należy go skopiować w to samo miejsce na dysku z zainstalowanym OS X Yosemite. Najłatwiej to zrobić w Finderze wciskając skrót klawiszowy Shift+Cmd+G i wpisując tam:

Uwaga: Jeśli przed naprawą uruchamialiście Creative Cloud i wyłączaliście tę aplikację, to zapewne nie do końca się zamknęła (tak było m.in. w moim przypadku). W takiej sytuacji musimy uruchomić aplikację Monitor aktywności (którą znajdziemy w folderze /Applications/Utilities), odnaleźć proces Creative Cloud i go zamknąć. No chyba, że aplikacja Monitor aktywności się Wam nie uruchamia. Wtedy musimy posłużyć się Terminalem (również z folderu /Applications/Utilities) i wywołać w nim komendę:

Źródło: macnow.pl



5

Maciej Skrzypczak

Użytkownik sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, grafik komputerowy, nałogowy gracz ARK: Survival Evolved. Redaktor iMagazine.pl.