iMagazine

iPad Pro może nie być lekarstwem na spadającą sprzedaż iPadów

09/02/2015, 07:42 · · · 3

Od jakiegoś czasu obserwujemy, że z każdym kwartałem Apple sprzedaje mniej iPadów, niż w odpowiednim okresie rok wcześniej. Czy zbliżająca się premiera nowych tabletów rozwiąże problem? Prawdopodobnie nie.

Tak przynajmniej uważa znany analityk Ming-Chi Kuo. Według Kuo, pracownika KGI Securities, w pierwszym kwartale 2015 około 10 milionów sztuk iPadów trafi do klientów. Prawdopodobnie w marcu zobaczymy przepowiadanego iPada Pro, będącego odpowiedzią na rosnącą popularność Surface Pro od Microsoftu, oraz następcę iPada Mini. Jeśli urządzenia będą w sprzedaży w drugim kwartale, to można założyć, że wyniki za ten okres będą wysokie. Nic bardziej mylnego. Kuo twierdzi, że w lipcu Apple ogłosi sprzedaż tabletów na poziomie 7-8 milionów sztuk. Co za tym idzie, w tym roku firma może mieć problem z dostarczeniem do klientów więcej niż 45 milionów iPadów.

Skąd wynika ta degresja? Po pierwsze, tablety rozwijają się niezwykle powoli, szczególnie w porównaniu do smartfonów. Weźmy pod lupę nowego iPada Air 2. Touch ID czy wyświetlacz scalony z przednią szybą znaliśmy już z iPhone’ów. Telefony również mają dużo krótszy cykl życia – zazwyczaj po 2 latach należy im się wymiana. Zastanawiające są natomiast przepowiadane niskie wyniki sprzedaży nowych modeli. Moim zdaniem ciągle nieprzekonani do idei tabletu klienci chętniej sięgną po nadchodzącego MacBooka Air 12″ czy iPhone’a 6 Plus zamiast – odpowiednio – iPada Pro i nowego Mini .

Źródło: Apple Insider


Michał Zieliński

Star Wars, samochody i Taylor Swift.

mikeyziel

Dodaj komentarz

Bart napisał(a):

wydaje mi sie ze BEZ PROBLEMU mozna rozbudowac iOS o funkcje wskaznika myszy i np. wielu kont + do tego 12″ + jakos sensownie (WYGODNIE) polaczona klawiatura z ekranem i……. MAMY CUD :)

Lukas Dorosz napisał(a):

Największym problemem iPada jest jego jakość. Najwyższa na rynku. iPad 2 dla większości ludzi wciąż się doskonale sprawdza i nie wymaga wymiany. Bateria w iPad nie starzeje się prawie wcale, no a Geeki którzy wymieniają tablet co rok, dwa, zasilają rynek używanych tabletów o doskonałe urządzenia które wciąż są w pełni funkcjonalne.

Piotr Hnatiuk napisał(a):

Niestety dla wskaźników sprzedaży, to urządzenie jest tak dobre, że ciężko uzasadnić wymianę. Bateria? iPad pierwszej generacji pomimo intensywnego używania spokojnie wytrzymuje 9 godzin na jednym ładowaniu… po czterech latach nie może wszystkiego, ale nie zawodzi.