iMagazine

73% zysków z Apple Music będzie wypłacane wytwórniom oraz artystom

15/06/2015, 11:16 · · · 2

9,99 dolarów miesięcznie za usługę dla jednej osoby, 14,99 dolarów miesięcznie za usługę dla osób sześciu. Takie opłaty będą uiszczać użytkownicy Apple Music i będą one lądowały na kontach w Cupertino. 58% Około 73% z tych wpływów będzie przekazane wytwórniom oraz mniejszym artystom.

Wypłata będzie uzależniona od rynków, ale Apple celuje właśnie w około 73% w skali światowej. Dla przykładu, w USA będzie to 71.5%. Aby oszczędzić Wam matematyki to około 7,15 dolara lub 10,72, zależnie od wybranej wersji Apple Music. Jest to zdecydowanie mniej, niż układ 70:30 jaki Apple ma z programistami, ale trzeba pamiętać, ze Music to dużo bardziej skomplikowany proces i twórcy łatwiej dotrą do klientów, niż developerzy w App Store. W ciągu pierwszych trzech miesięcy darmowego okresu próbnego Apple nie będzie płacić ani wytwórniom, ani muzykom.

Nie wiemy dokładnie ile Spotify płaci artystom, ale mówi się, że jest to mniej, niż w przypadku propozycji z Cupertino. Dlaczego więc Apple Music ma przyciągnąć więcej twórców? Głównie dlatego, że nie oferuje wersji reklamowej. To właśnie przez „darmowe” Spotify m.in. Taylor Swift zdecydowała się na usunięcie swoich albumów z biblioteki szwedzkiego giganta.

Dostępność do poszczególnych artystów jest największym asem w rękawie dowolnej usługi strumieniowego odtwarzania muzyki. Jeśli Apple uda się przyciągnąć (albo nawet nakłonić do odejścia od konkurencji) istotnych graczy rynku muzycznego, to pomimo spóźnienia mają okazję wygrać wojnę o klienta.

Ciągle nie znamy pełnej biblioteki Apple Music, która podobno ciągle jest dopracowywana. Do startu usługi zostało 15 dni.

Artykuł został poprawiony, ponieważ poprzednie kwoty zostały uznane za nieprawdziwe.


Michał Zieliński

Star Wars, samochody i Taylor Swift.

mikeyziel

Dodaj komentarz

Tomasz2D napisał(a):

58% z zysku, czyli jeśli będą wychodzić na zero albo będzie strata to nic nie wypłacą?

Dbamy o Twoją prywatność

Od dnia 25 maja 2018 r. dostosowujemy naszą działalność do nowego Rozporządzenia Unii Europejskiej o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zaktualizowaliśmy naszą Politykę Prywatności, aby udzielić Ci bardziej szczegółowych informacji, w jaki sposób iMagazine.pl chroni twoją prywatność, oraz w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw odnośnie danych osobowych.

Kliknij w poniższy link, aby zapoznać się z zaktualizowaną Polityką Prywatności.

Dziękujemy, że jesteś z nami,
redakcja iMagazine

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ OK