iMagazine

O nowej aplikacji PKP Intercity

17/07/2015, 14:27 · · · 8

Z usług międzymiastowego przewoźnika kolejowego korzystam regularnie. Zazwyczaj powodem jest atrakcyjna cena lub brak lepszej alternatywy. Przyzwyczajony do podróży starymi składami, nigdy nie stawiałem PKP wielkich wymagań – jednak istniało wiele aspektów, które powinny zostać poprawione. Jednym z nich była aplikacja mobilna, która w ostatnim czasie przeszła wielką metamorfozę.

PKP Intercity App 01

Od kilku tygodni użytkownicy iPhone 5, 6 i 6 Plus (a także urządzeń z Androidem) mogą pobierać nową wersję IC Mobile Navigator – aplikacji mobilnej przewoźnika. Muszę przyznać, że przed aktualizacją omijałem tę apkę szerokim łukiem – jej fatalne działanie zniechęciło mnie już przy pierwszym użyciu.

Na pierwszy rzut oka nowa odsłona robi bardzo dobre wrażenie. Główny ekran podzielono na cztery sekcje – wyszukiwanie połączenia, informacje dla pasażera, punktualność i kontrola biletów. Na pochwałę zasługuje strona wizualna – jest prosto, nowocześnie i elegancko. Przyciski są duże i wygodne, a obsługa intuicyjna. Niewiele można zarzucić działaniu aplikacji – wszystko odbywa się bardzo płynnie, a zakup biletu zajął mi 2 minuty. Do kupowania biletów niezbędne jest konto SkyCash, które możemy wykorzystać do płatności lub wprowadzić dane karty kredytowej. Aplikacja umożliwia także zasilenie naszego konta SkyCash przy użyciu karty lub przelewu.

PKP Intercity App 02

Niestety, w tym miejscu pojawia się cała seria zastrzeżeń. Największą wadą IC Mobile Navigator jest fakt, że nie obsługuje ona kont założonych w systemie internetowym przewoźnika. W praktyce oznacza to, że w aplikacji nie wyświetlimy biletu kupionego na stronie www. Nie jest to jeszcze dyskwalifikacja, ale duża wada. W moim workflow każde urządzenie powinno spełniać określoną funkcję, w tym wypadku po wygodniejszym zakupie biletu na komputerze chciałbym automatycznie zobaczyć go w aplikacji mobilnej. Niestety, IC Mobile Navigator zmusza nas do wykonywania całego procesu na iPhonie.

Na ekranie wyświetlania biletu bardzo brakuje opcji dodania go do Passbooka. Problem ten opisywałem już w kwietniowym wydaniu iMagazine. Come on, PKP! Ta mała rzecz z pewnością nie stanowi wielkiego wyzwania dla twórców aplikacji – tym bardziej, że zawiera ona rozbudowane opcje kupowania i wyświetlania biletów. Mam nadzieję, że wsparcie Passbooka pojawi się w kolejnej aktualizacji.

PKP Intercity App 03Pozostałe wady są małe, ale ich rozwiązanie z pewnością ułatwiłoby obsługę. Pierwszą z nich jest brak możliwości określenia godzin, w których chcemy wyszukać połączenie – wybór ogranicza się jedynie do daty. Nie możemy również zapisać naszych danych pasażera tak, aby były one ładowane automatycznie przy zakupie każdego biletu, przez co za każdym razem musimy ręcznie wybierać np. rodzaj zniżek. Wielu użytkowników skarży się także na duży baner reklamowy PKP w głównym oknie aplikacji.

Nie chcę dyskredytować IC Mobile Navigator. Niedawna aktualizacja wnosi wiele zmian, które stanowią znaczny skok jakościowy dla osób korzystających z mobilnej aplikacji polskiego przewoźnika kolejowego. Na pochwałę zasługuje zwłaszcza wygodny i intuicyjny system zakupu biletu bezpośrednio na telefonie. Z drugiej strony nie obyło się bez dwóch poważnych wpadek – nielogicznego oddzielenia systemu mobilnego od internetowego i braku wsparcia dla Passbooka. Rozwiązanie istniejących problemów sprawi, że IC Mobile Navigator stanie się świetnym narzędziem w podróżach po Polsce.

IC Mobile Navigator – iPhone – Travel – €0.00


Ten artykuł pochodzi z archiwalnego iMagazine 5/2015


Tomasz Szykulski

Fotograf, podróżnik, freelancer. Student uczelni w USA, Irlandii i Australii. Zajrzyj na moją stronę - szykulski.com.


Dodaj komentarz

januszp napisał(a):

Znając tempo zmian w PKP obawiam się , ze ta wymarzona aktualizacja , która spełni oczekiwania wszystkich użytkowników pojawi się na przełomie 2078/2079 r.

NowyWiewior napisał(a):

Wtedy PKP przemieni się w Rosyjskie Koleje Państwowe, albo Ruskim tak odbije, że świat będzie się w tym czasie oczyszczał z promieniowania.

NowyWiewior napisał(a):

Ta aplikacja jest też na Windows Phone.

Tomasz Kunicki napisał(a):

Ja szukam aplikacji które pomogą mi kupić bilet np. Elblag – Wrocław. Czyli tlk+intercity. A tu dupa. Appka do chrzanu. Chyba ze mieszkasz w dużym mieście i jedziesz bezpośrednio tam gdzie kursuje ic.

Radek napisał(a):

Oczywiscie, że w tej aplikacji kupimy bilety zarówno tlk jak i intercity. Tylko do przewozów regionalnych potrzeba czegoś innego. U nich bilety mozna kupować za pomocą aplikacji callpay kolej.

Piotr Zaborowski napisał(a):

Mnie bardzo dziwi, że nie zintegrowali aplikacji webowej (jaką jest ich cały serwis www) z aplikacją mobilną. Come on. Mamy XXI wiek. Większość aplikacji webowych ma API, z którego można korzystać. (Choć czasami tylko wewnątrz firmy.)

Cieszy, zaś uaktualnienie aplikacji pod względem designu do iOS 7/8. Tylko tu też mam zgrzyt. Dlaczego najważniejsze polskie usługi dopiero po długim czasie dostają nowy design. Serio nie kumam. Gdy widzę aplikację projektowaną na iOS 6 to automatycznie nie znajduje się u mnie na telefonie.

remserwis napisał(a):

+1 do przytoczonych opini…..cieszy prostota…szybkość zakupu…wygoda.
Niestety brak integracji z serwisem www jest dużym niedopatrzeniem…nie możemy kupić biletu dla kogoś (np. starszych członków rodziny) bo nie tylko nie widać go w systemie ale nawet nie ma opcji wydruku biletu !!! cały bilet nie mieści się na ekranie (iphone 6 plus) wiec zrobienie zrzutu ekranu też nie wystarcza (na szczęście mieści się kod 2D). Jazda pociągiem z topniejącą baterią w telefonie też potrafi wprowadzić element nerwowości bo nijak nie wylegitymujemy się wtedy posiadanym biletem….. pilnie do poprawki !!!

Aleks napisał(a):

Kupując bilet w tej aplikacji czyli de facto SkyCashem (w samej aplikacji SkyCashu tak samo możemy kupić bilet) ubezpieczamy sie najpewniej na taka ewentualność.
W przypadku biletów komunikacji miejskiej kontrolerzy maja specjalny numer telefonu używając którego mogą sprawdzic czy na naszym koncie jest kupiony bilet.

Dbamy o Twoją prywatność

Od dnia 25 maja 2018 r. dostosowujemy naszą działalność do nowego Rozporządzenia Unii Europejskiej o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zaktualizowaliśmy naszą Politykę Prywatności, aby udzielić Ci bardziej szczegółowych informacji, w jaki sposób iMagazine.pl chroni twoją prywatność, oraz w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw odnośnie danych osobowych.

Kliknij w poniższy link, aby zapoznać się z zaktualizowaną Polityką Prywatności.

Dziękujemy, że jesteś z nami,
redakcja iMagazine

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ OK