Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple TV ma o co walczyć

Apple TV ma o co walczyć

Paweł Okopień
paweloko
4
Dodane: 9 lat temu

Apple TV w nowej odsłonie, powinno pojawić się podczas wrześniowej konferencji. O produkcie mówi się już od jakiegoś czasu. Do tej pory, Apple TV było niszowym akcesorium. W rzeczywistości nie, aż tak niszowym, a rynek jest dopiero do zagospodarowania.

O nowym Apple TV plotek jest wiele, ale jak zwykle do konferencji, to raczej wróżenie z fusów. Warto przyjrzeć się danym, które przedstawili analitycy z Parks Associates, które pokazują, dlaczego nowego Apple TV należy oczekiwać. Warto pamiętać, że Apple przez lata mówiło, że ich set-top-box to hobby, często wyniki urządzenia nie były podawane. Mimo tego w 2014 roku Apple był 4 sprzedawcą przystawek w Stanach Zjednoczonych. Na pierwszym miejscu znalazło się Roku, drugie jest Google ze swoim Chromecastem, a trzeci Amazon z Fire TV i Fire TV Stick.

usstreamingmediadevicesales.gif

Roku oferuje swoją własną usługę vod plus dostęp do wielu dodatkowych serwisów, a w portfolio ma kilka przystawek w różnych cenach, do tego jeszcze są telewizory TCL z platformą Roku. Chromecast jest tani, ale jednocześnie mało funkcjonalny. Amazon Fire TV oferuje dostęp do setek aplikacji i gier. Apple TV to wciąż w tej chwili bardziej akcesorium dla posiadaczy urządzeń iOS i komputerów Mac. Dodatkowych aplikacji przybywa, ale wciąż nie jest ich szczególnie dużo. Mimo tego Apple ma spory kawałek tortu w 2014 roku, podobnie było we wcześniejszych latach. Firma spadła z podium za sprawą pojawienia się urządzeń od Amazona.

Najważniejsze jest jednak to, że tylko 20% amerykańskich gospodarstw posiada jakiekolwiek set-top-boksy. Wśród osób, które mają STB – 38% korzysta z Roku, 19% z Google Chromecast, 17% z Apple TV, 14% z Amazon Fire TV/FIre TV Stick. To oznacza, że jest potężny rynek wciąż do zagospodarowania. Apple ma o co rywalizować z Amazonem, Google oraz producentami Smart TV.

Apple ma spore pole do popisu – siri, App Store oraz nowy pilot to rzeczy, które powinny sprawić, że nowa generacja będzie rzeczywiście atrakcyjna. Rynek set-top-boksów i Smart TV dopiero zaczyna się rozkręcać.

Źródło: MacRumors

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 4

Ja też, ale wszystko kwestia ceny. Jeśli zachowają podobny poziom, to będzie super. Jeśli podniosą już nie będzie to takie “extra”. Choć faktycznie nowe, rzekome, funkcje mocno mnie podkręcają…

Tak naprawdę to AppleTV będzie musiało powalczyć z Xbmc/Kodi w kilku wersjach na dziesiątkach typów urządzeń u milionów użytkowników. Nie jest tajemnicą, że cena i popularność AppleTV 2 brała się z możliwości jailbreak i posadzenia właśnie Xbmc. Podobnie v1 z kartą Crystala. Roku czy Amazon niby fajne ale to nie ta liga.
Otwartość systemu w tym przypadku ma jednak znaczenie.