Apple promuje Apple Music przy użyciu Snapchata
Snapchat to serwis społecznościowy szalenie popularny wśród młodzieży. A gdzie są użytkownicy, są i reklamy. Właśnie tam pojawiła się kolejna reklama Apple Music, usługi do streamingu muzyki od Apple.
Dla niezorientowanych: Snapchat pozwala na wysyłanie maksymalnie 10-sekundowych wiadomości w postaci wideo, bądź zdjęcia, które znikają po ich otworzeniu. Wyjątkiem są materiały udostępniane wszystkim obserwującym, czyli wysyłane do My Story – te można oglądać powtórnie przez 24 godziny od ich opublikowania. Zarówno po zdjęciach, jak i po nagraniach wideo można pisać, a także dodawać filtry. W skład tych ostatnich wchodzą geofiltry, które pojawiają się w określonych miejscach, bądź przy konkretnych okazjach.
Kilku użytkowników Snapchata zauważyło, że w Los Angeles zaczęły pojawiać się geofiltry reklamujące Apple Music. Apple zdecydowało się na odręcznie rysowane znaki symbolizujące muzykę (są tam też wybrane emoji) tworzące ramkę w okół “snapa” oraz logo MUSIC na dole. Podobne filtry pojawiły się również w Nowym Jorku, w zeszłym tygodniu.
Na ten moment ciężko określić, czy geofiltry zawitają do innych miejsc w USA, bądź nawet na świecie, ale widać jedno – Apple chce z Music dotrzeć do młodych. Czy im to się uda, zobaczymy. Póki co Apple Music nie radzi sobie najlepiej.