Nowa usługa w serwisach autoryzowanych Apple
Apple, poprzez sieć autoryzowanych serwisów w tym m.in. iMad Apple Premium Service Provider, wprowadziło na rynek polski nową usługę dotyczącą napraw ekranów w urządzeniach mobilnych.
Do tej pory w przypadku uszkodzenia wyświetlacza, klient miał do wyboru autoryzowaną naprawę polegającą na wymianie urządzenia w trybie serwisowym (całe urządzenie było wymieniane przy zachowaniu gwarancji) w cenie np 1429PLN za iPhone 6 lub nieautoryzowaną wymianę wyświetlacza, w cenie oscylującej między 600-700PLN (wyświetlacz ten nie pochodził od Apple oraz taka naprawa była, w kontekście działań serwisowych, modyfikacją urządzenia, co powodowało, że traciło ono gwarancję oraz nie podlegało procesowi odpłatnej naprawy autoryzowanej).
Teraz Apple wprowadza w Polsce autoryzowaną naprawę wyświetlacza. Cena to 699PLN. Ma to następujące zalety:
- jest to naprawa autoryzowana, z zachowaniem gwarancji
- wyświetlacz jest oryginalny i montowany przez Apple w ich centralnym serwisie w Europie
- cena nie odbiega od cen rynkowych (zamienników)
Proces ten działa następująco:
- urządzenie, które użytkownik chce naprawić trafia do autoryzowanego serwisu,
- serwis procesuje naprawę,
- serwis robi diagnozę potwierdzając usterkę,
- serwis wysyła urządzenie do centrum serwisowego Apple.
Czas trwania tego procesu to 5-8 dni roboczych i wg mnie jest jedynym minusem tej usługi. Dlatego w tej sytuacji warto, jako opcję, rozważyć wypożyczenie w iMad urządzenia zastępczego na czas naprawy (nie zależnie od czasu tej naprawy) w cenie 79PLN iPhone 5c lub 99PLN za iPhone 6.
Komentarze: 6
No nareszcie, zrozumieli..
czy wiadomo coś na temat wyświetlaczy do ip5s?
Będzie można wymienić w iMad :)
A czy o Apple Watch coś wiadomo?
A to tylko iMad czy inni jak iSpot i Cortland też?