Nowa usługa w serwisach autoryzowanych Apple

20/10/2015, 23:01 · · · 6

Apple, poprzez sieć autoryzowanych serwisów w tym m.in. iMad Apple Premium Service Provider, wprowadziło na rynek polski nową usługę dotyczącą napraw ekranów w urządzeniach mobilnych.

Do tej pory w przypadku uszkodzenia wyświetlacza, klient miał do wyboru autoryzowaną naprawę polegającą na wymianie urządzenia w trybie serwisowym (całe urządzenie było wymieniane przy zachowaniu gwarancji) w cenie np 1429PLN za iPhone 6 lub nieautoryzowaną wymianę wyświetlacza, w cenie oscylującej między 600-700PLN (wyświetlacz ten nie pochodził od Apple oraz taka naprawa była, w kontekście działań serwisowych, modyfikacją urządzenia, co powodowało, że traciło ono gwarancję oraz nie podlegało procesowi odpłatnej naprawy autoryzowanej).

Teraz Apple wprowadza w Polsce autoryzowaną naprawę wyświetlacza. Cena to 699PLN. Ma to następujące zalety:

  • jest to naprawa autoryzowana, z zachowaniem gwarancji
  • wyświetlacz jest oryginalny i montowany przez Apple w ich centralnym serwisie w Europie
  • cena nie odbiega od cen rynkowych (zamienników)

Proces ten działa następująco:

  • urządzenie, które użytkownik chce naprawić trafia do autoryzowanego serwisu,
  • serwis procesuje naprawę,
  • serwis robi diagnozę potwierdzając usterkę,
  • serwis wysyła urządzenie do centrum serwisowego Apple.

Czas trwania tego procesu to 5-8 dni roboczych i wg mnie jest jedynym minusem tej usługi. Dlatego w tej sytuacji warto, jako opcję, rozważyć wypożyczenie w iMad urządzenia zastępczego na czas naprawy (nie zależnie od czasu tej naprawy) w cenie 79PLN iPhone 5c lub 99PLN za iPhone 6.



6

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada