Hiszpańska Loteria de Navidad z wzruszającą reklamą w stylu Pixara
Nienawidzę reklam. Zdecydowana większość z nich to podłej jakości, nic nie wnoszące w życie śmieci, których chyba jedynym celem jest wywołanie irytacji wśród oglądających. Oraz zrobienie z nich głupków przy okazji… Ale po obejrzeniu najnowszej produkcji dla Hiszpańskiej Narodowej Loterii odzyskałem wiarę w ludzi tworzących spoty telewizyjne.
Reklamę, która inspirację czerpie z twórczości Pixara, stworzyła agencja Leo Burnett Madrid. Jej bohaterem jest Justino – strażnik pracujący na nocnej zmianie w fabryce manekinów. Jego nienaturalny czas pracy powoduje, że nie spotyka się z pozostałymi pracownikami, ale wykorzystuje go w bardzo pozytywny sposób. Otóż w nocy, kiedy nikogo nie ma, wykorzystuje manekiny do tworzenia najprzeróżniejszych sceniariuszy dla pracowników dziennych.
O ile normalnie miałbym zastrzeżenia do agencji, że stworzyła coś co przypomina “Up” Pixara1, o tyle tutaj nie mam do nich żadnych pretensji. Mam wrażenie, że wykorzystali to co dobre, a wartośc dodana od nich samych powoduje, że już po paru sekundach zapomina się o tej inspiracji2.
Ta reklama ma dla mnie dodatkową wartość – wykorzystano w niej utwór mojego ulubionego Ludovico Einaudi – “Nuvole Bianche” z płyty “Una Mattina” – który ma specjalne znaczenie w moim życiu. To przy tym utworze spędziłem jednocześnie najszczęśliwsze i najbardziej stresujące kilka minut w swoim życiu. Kosztuje tylko €1.29 – polecam gorąco, bo jest wyjątkowy, a słuchany na żywo, w Rzymie, podczas koncertu w ruinach Term Karakalli, nabiera zupełnie nowego wymiaru.
Zanim przystąpicie do oglądania poniższej reklamy, polecam znaleźć sobie ciche miejsce, aby nikt Wam przez 4 minuty nie przeszkadzał. Polecam też dobre głośniki lub słuchawki.
Komentarze: 2
super – podobnie jak ten filmik https://youtu.be/2PD7qi8VK_o