iMagazine

Hiszpańska Loteria de Navidad z wzruszającą reklamą w stylu Pixara

24/11/2015, 10:34 · Wojtek Pietrusiewicz · · 2

Nienawidzę reklam. Zdecydowana większość z nich to podłej jakości, nic nie wnoszące w życie śmieci, których chyba jedynym celem jest wywołanie irytacji wśród oglądających. Oraz zrobienie z nich głupków przy okazji… Ale po obejrzeniu najnowszej produkcji dla Hiszpańskiej Narodowej Loterii odzyskałem wiarę w ludzi tworzących spoty telewizyjne.

Reklamę, która inspirację czerpie z twórczości Pixara, stworzyła agencja Leo Burnett Madrid. Jej bohaterem jest Justino – strażnik pracujący na nocnej zmianie w fabryce manekinów. Jego nienaturalny czas pracy powoduje, że nie spotyka się z pozostałymi pracownikami, ale wykorzystuje go w bardzo pozytywny sposób. Otóż w nocy, kiedy nikogo nie ma, wykorzystuje manekiny do tworzenia najprzeróżniejszych sceniariuszy dla pracowników dziennych.

O ile normalnie miałbym zastrzeżenia do agencji, że stworzyła coś co przypomina „Up” Pixara1, o tyle tutaj nie mam do nich żadnych pretensji. Mam wrażenie, że wykorzystali to co dobre, a wartośc dodana od nich samych powoduje, że już po paru sekundach zapomina się o tej inspiracji2.

Loteria-de-Navidad-movie-02-hero

Ta reklama ma dla mnie dodatkową wartość – wykorzystano w niej utwór mojego ulubionego Ludovico Einaudi – „Nuvole Bianche” z płyty „Una Mattina” – który ma specjalne znaczenie w moim życiu. To przy tym utworze spędziłem jednocześnie najszczęśliwsze i najbardziej stresujące kilka minut w swoim życiu. Kosztuje tylko €1.29 – polecam gorąco, bo jest wyjątkowy, a słuchany na żywo, w Rzymie, podczas koncertu w ruinach Term Karakalli, nabiera zupełnie nowego wymiaru.

Zanim przystąpicie do oglądania poniższej reklamy, polecam znaleźć sobie ciche miejsce, aby nikt Wam przez 4 minuty nie przeszkadzał. Polecam też dobre głośniki lub słuchawki.

  1. Polski tytuł to bodajże „Odlot”.
  2. Dla realistów: zapożyczenia. Dla pesymistów: kradzieży.
2

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, człowiek – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki i zwinne samochody. Po moje zdjęcia zapraszam na Instagrama – od macro po tele – a po filmy na YouTube'a – od recenzji po vlogi.

morid1n

Jeśli chcesz wesprzeć redakcję iMagazine, podoba Ci się nasza praca, to zapraszamy do iMag Weekly

dołącz

iMag Weekly to dodatkowe i rozszerzone treści, których nie znajdziecie na stronie i w magazynie. Nowe wydanie pojawia się w każdy piątek, a w środku dodatkowe, unikalne treści z różnych dziedzin – takie, które już znacie z miesięcznika, a także zupełnie nowe.

Subskrypcja, zaczynająca się od 10 złotych za 4 wydania, pozwala Wam wpływać na nasz rozwój, umożliwia wsparcie redakcji, a co najważniejsze – stawia podwaliny pod kolejne ciekawe inicjatywy.