Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Już 7% polskich internautów ma nosidła

Już 7% polskich internautów ma nosidła

Paweł Okopień
paweloko
3
Dodane: 9 lat temu

Do tej pory, nie było w Polsce żadnych, ogólnodostępnych danych, na temat rynku urządzeń noszonych. Okazuje się jednak, że już 7% internautów posiada swoje własne nosidło. Jednak zainteresowanie tym rynkiem nie jest duże. Boomu na “wearables” w najbliższej przyszłości nie będzie.

Dom badawczy MEC stworzył raport na temat rynku mobilnego. Wynika z niego przede wszystkim, że nastąpił znaczący wzrost dostępu do smartfonów. Aż 80% polskich internatuów posiada telefony komórkowe z dostępem do internetu, rok wcześniej było to 66%. Prawie połowa internautów deklaruje posiadanie tabletu, natomiast 6,7 % badanych posiada smart zegarek, opaskę, okulary lub inne urządzenie typu “wearables”.

badanie

W badaniu zapytano także o zainteresowanie zakupem takiego urządzenia w najbliższej przyszłości. Zdecydowanie za zakupem opowiedziało się 1,5% ankietowanych, natomiast raczej tak odpowiedziało 10,8%, zdecydowanie przeciwko zakupowi było 22,5% badanych, a raczej nie 40,8%, 24,4% jest niezdecydowanych.

Internauci pytani byli także o znajomość rynku nosideł. 78% z badanych twierdzi, że słyszało o urządzeniach tego typu. Najbardziej rozpoznawalną marką jest Samsung, kolejną firmą jest Sony, a trzecie miejsce zajmuje Apple. Internauci rozpoznają też Google i Microsoft, największy odsetek jednak nie zna firm produkujących takie sprzęty.

smart

Wyniki te można interpretować na wiele sposobów. Ja przede wszystkim skłaniam się do zaznaczenia braku jakiejkolwiek wiedzy technologicznej w naszym społeczeństwie. W mass mediach brakuje promocji nowych rozwiązań w postaci chociażby programów. Na głównych antenach telewizyjnych, nie znajdziemy audycji poświęconych gadżetom i komputerom. Czołowi producenci w naszym kraju też jeszcze nie tak mocno komunikują swoje urządzenia noszone. Samsung, który aktywnie promuje swój najnowszy smartwatch zagranicą, u nas tylko delikatnie zaznacza jego obecność w ofercie. O braku reklam Apple Watch raczej nie trzeba przypominać.

Badanie MEC Mobile Report zrealizowano metodą CAWI na grupie 1,8 tys. internautów na przełomie września i października 2015 r.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 3

Kto wymyślił tą chorą nazwę “NOSIDŁO”?

Naprawdę czy nie można już w Polsce użwać normalnych nazw przedmiotów?

Definicja ze słownika języka polskiego:

nosidło daw. «przyrząd w postaci drążka zakładanego na ramiona oraz zwisających z jego końców prętów z hakami, ułatwiający dźwiganie ciężarów»

Gratulacje dla 7% internautów mających nosidła.

Żenada.