iMagazine

Już 7% polskich internautów ma nosidła

09/12/2015, 12:40 · · · 3

Do tej pory, nie było w Polsce żadnych, ogólnodostępnych danych, na temat rynku urządzeń noszonych. Okazuje się jednak, że już 7% internautów posiada swoje własne nosidło. Jednak zainteresowanie tym rynkiem nie jest duże. Boomu na „wearables” w najbliższej przyszłości nie będzie.

Dom badawczy MEC stworzył raport na temat rynku mobilnego. Wynika z niego przede wszystkim, że nastąpił znaczący wzrost dostępu do smartfonów. Aż 80% polskich internatuów posiada telefony komórkowe z dostępem do internetu, rok wcześniej było to 66%. Prawie połowa internautów deklaruje posiadanie tabletu, natomiast 6,7 % badanych posiada smart zegarek, opaskę, okulary lub inne urządzenie typu „wearables”.

badanie

W badaniu zapytano także o zainteresowanie zakupem takiego urządzenia w najbliższej przyszłości. Zdecydowanie za zakupem opowiedziało się 1,5% ankietowanych, natomiast raczej tak odpowiedziało 10,8%, zdecydowanie przeciwko zakupowi było 22,5% badanych, a raczej nie 40,8%, 24,4% jest niezdecydowanych.

Internauci pytani byli także o znajomość rynku nosideł. 78% z badanych twierdzi, że słyszało o urządzeniach tego typu. Najbardziej rozpoznawalną marką jest Samsung, kolejną firmą jest Sony, a trzecie miejsce zajmuje Apple. Internauci rozpoznają też Google i Microsoft, największy odsetek jednak nie zna firm produkujących takie sprzęty.

smart

Wyniki te można interpretować na wiele sposobów. Ja przede wszystkim skłaniam się do zaznaczenia braku jakiejkolwiek wiedzy technologicznej w naszym społeczeństwie. W mass mediach brakuje promocji nowych rozwiązań w postaci chociażby programów. Na głównych antenach telewizyjnych, nie znajdziemy audycji poświęconych gadżetom i komputerom. Czołowi producenci w naszym kraju też jeszcze nie tak mocno komunikują swoje urządzenia noszone. Samsung, który aktywnie promuje swój najnowszy smartwatch zagranicą, u nas tylko delikatnie zaznacza jego obecność w ofercie. O braku reklam Apple Watch raczej nie trzeba przypominać.

Badanie MEC Mobile Report zrealizowano metodą CAWI na grupie 1,8 tys. internautów na przełomie września i października 2015 r.


Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

Dodaj komentarz

Jacek napisał(a):

Kto wymyślił tą chorą nazwę „NOSIDŁO”?

Naprawdę czy nie można już w Polsce użwać normalnych nazw przedmiotów?

Definicja ze słownika języka polskiego:

nosidło daw. «przyrząd w postaci drążka zakładanego na ramiona oraz zwisających z jego końców prętów z hakami, ułatwiający dźwiganie ciężarów»

Gratulacje dla 7% internautów mających nosidła.

Żenada.

Andrzej Libiszewski napisał(a):

Panowie, jakie nosidło? Sami bezdzietni u was?

http://www.bondolino.pl/50-110-thickbox/nosidlo-bondolino-popelina-graustern.jpg – to jest nosidło…

max napisał(a):

nosidła ;)…prof. Bralczyk ma sentymenty i teraz dążycie do upowszechnienia tej nazwy-słowa na siłę. Głupota. Nosidła to nosidła a nie….nosidła ;).

Dbamy o Twoją prywatność

Od dnia 25 maja 2018 r. dostosowujemy naszą działalność do nowego Rozporządzenia Unii Europejskiej o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zaktualizowaliśmy naszą Politykę Prywatności, aby udzielić Ci bardziej szczegółowych informacji, w jaki sposób iMagazine.pl chroni twoją prywatność, oraz w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw odnośnie danych osobowych.

Kliknij w poniższy link, aby zapoznać się z zaktualizowaną Polityką Prywatności.

Dziękujemy, że jesteś z nami,
redakcja iMagazine

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ OK